Wróci połączenie kolejowe Jelenia Góra - Lwówek Śląski?

  • 22.01.2020, 08:58 (aktualizacja 22.01.2020, 09:52)
  • Red.
Wróci połączenie kolejowe Jelenia Góra - Lwówek Śląski?

Podziel się:

Oceń:

Ministerstwo Infrastruktury prowadzi proces przekazywania kilku, obecnie nieczynnych linii kolejowych, samorządowi województwa dolnośląskiego. Wśród nich znajduje się linia Jelenia Góra - Lwówek Śląski oraz z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa Zdroju.

Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl Ministerstwo Infrastruktury chce przekazać samorządowi województwa dolnośląskiego kilka linii kolejowych.  Na liście znajduje się również linia kolejowa 283, na odcinku od Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego. Od kilku lat trwa batalia o reaktywację tej linii.

- Wszystkie działki gruntu na tym odcinku znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA, jednakże część infrastruktury torowej na tych działkach stanowi własność PKP PLK. Okoliczność ta powoduje, że w chwili obecnej analizowane są prawne możliwości sfinalizowania tej transakcji, przy czym należy podkreślić, że stronom zależy na tym aby już w 2020 r. nastąpiło przekazanie odcinka Jelenia Góra – Lwówek Śląski na rzecz województwa dolnośląskiego – napisał Andrzej Bittel dla rynek-kolejowy.pl 

W ręce samorządu województwa dolnośląskiego miałaby trafić również linia, a raczej to co z niej zostało, która łączyła dawniej Gryfów Śląski i Świeradów Zdrój. 

- W odniesieniu do odcinka Gryfów Śląski – Świeradów Zdrój, obejmującego linię kolejową nr 317 Lwówek Śląski – Mirsk i linię nr 336 Mirsk – Świeradów Zdrój, informuję, że jest on również przygotowywany do przekazania na rzecz województwa dolnośląskiego. W związku z posadowieniem na dwóch działkach wchodzących w skład ww. linii dworców kolejowych, zaistniała konieczność procedowania przekazania tej linii w trybie mieszanym, tj. w trybie art. 18a oraz 39 ust. 3 ww. ustawy – wyjaśnia Andrzej Bittel, na łamach portatlu rynek-kolejowy.pl. 

Urząd marszałkowski prowadzi obecnie studium wykonalności dla linii do Świeradowa oraz do Karpacza i Kowar. Będzie ono stanowiło podstawę dla wyboru wariantu modernizacji linii.

Red.

Komentarze (6)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Ciekawski
Ciekawski 24.01.2020, 01:35
Może nie do końca na temat, ale wie ktoś coś może czy nastąpią w najbliższym czasie jakieś modernizacje na trasach przebiegających przez Lubań lub jakieś remonty samej stacji Lubań Śląski?
MM
MM 23.01.2020, 10:17
Tylko że w samym Lwówku nikt nie cieszy się na powrót pociągów. Do Jeleniej ludzie wolą jechać busem bo szybciej.
Zresztą to nie przypadek, że to w okolicach Lwówka rozkradziono tory...
stacja
stacja 22.01.2020, 11:36
Czemu tak mało
Marecki
Marecki 22.01.2020, 10:56
Czy będą mieli na tyle taboru? Przecież obecny zarząd KD jak ognia boi się kupować nowy sprzęt, a tym co jest to wiecie jak już się jeździ- przepełnienie?
Teo
Teo 22.01.2020, 11:13
Myślę że do chwili uruchomienia tych linii KD będą miały odpowiednią ilość taboru. Są w tej chwili najbardziej dochodowym przewoźnikiem regionalnym i stać będzie ich na nowe pociagi. Tylko żeby jak najszybciej udało się z remontem tych tras!
konrad
konrad 01.02.2020, 20:12
kowary dworeca glowny pkp

Pozostałe