Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 6 maja 2024 04:51
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
Reklama
Reklama

Wybierając 997 zostaniemy połączeni z CPR

Od dziś Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpoczęło przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997. Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund.
Wybierając 997 zostaniemy połączeni z CPR

Wojewoda Dolnośląski poinformował, że zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji od dziś Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpoczęło przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997. Proces ten zakończy się 12 grudnia br., zgodnie z poniższym harmonogramem:

07.12.2018, g, 11:00 - KMP Jelenia Góra
07.12.2018, g. 12:00 - KPP Bolesławiec
10.12.2018, g. 10:00 - KPP Lubań
10.12.2018, g. 11:00 - KPP Lwówek Śląski
12.12.2018, g. 11:00 - KPP Złotoryja

Oznacza to, że osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112.

Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności - również do innych służb - w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.

Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund (a nawet minut w przypadku dużych miast), co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń (w dużej części niezasadnych), w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.

Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.

Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997w skali kraju wynosi ok. 8%. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. W chwili obecnej miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń.

Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPunk Pobrań COVID-19 i badania laboratoryjne
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
ReklamaPowiat Lubań
Reklama