Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 28 lipca 2025 00:51
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro
Reklama

Savoir-vivre biznesowych rozmów telefonicznych

Telefony to nieodłączny element codziennego życia. Niestety, nie potrafimy używać ich kulturalnie. Warto znać komórkowy savoir-vivre, by nie irytować innych i nie zostać uznanym za ignoranta.
Savoir-vivre biznesowych rozmów telefonicznych

Niedopuszczalne jest, by w trakcie konferencji czy spotkania służbowego co chwilę odzywał się dźwięk dzwonka. Nie zapominajmy więc o wyłączeniu komórki. „Jeśli oczekujemy ważnego telefonu, uprzedźmy o tym uczestników spotkania jeszcze przed jego rozpoczęciem i z góry przeprośmy za to, że będziemy musieli odebrać” – radzi Joanna Modrzyńska, założycielka i główna trenerka szkoły dobrych manier Art of Manners. Na czas rozmowy wyjdźmy z sali – nie będziemy przeszkadzać i zyskamy pewność, że informacje wymieniane przez telefon nie dotrą do niepożądanych uszu.

Pamiętajmy, że kiedy to my dzwonimy, powinniśmy przedstawić się jako pierwsi. W dobrym tonie jest upewnić się następnie, czy skontaktowaliśmy się z właściwą osobą – nawet jeżeli rozpoznajemy ją przez telefon – i zapytać, czy nie przeszkadzamy.

Niewłaściwym zachowaniem podczas rozmowy telefonicznej możemy zepsuć nasz wizerunek, dlatego przed kontaktem z partnerem biznesowym przygotujmy sobie wszystkie niezbędne materiały, by nie szukać ich później i nie przedłużać tym niepotrzebnie rozmowy. W jej trakcie nie należy również pić, jeść i żuć gumy. Niegrzeczne jest także używanie komputera – jeśli nasz rozmówca usłyszy dotykanie klawiatury, może poczuć się zlekceważony tym, że nie poświęcamy mu pełnej uwagi.

Starajmy się też nie rozmawiać przez telefon w miejscach publicznych – sklepach, autobusach czy kawiarniach. Jeżeli jednak musimy zadzwonić, nie mówmy zbyt głośno i unikajmy poruszania tematów intymnych, tak aby nie wprawić otaczających nas osób w zakłopotanie. Nie używajmy przy tym nazwisk ani innych danych, które pomogłyby zidentyfikować osobę, z którą lub o której rozmawiamy. Pamiętajmy ponadto o kulturze wypowiedzi w miejscach publicznych – nie przeklinajmy!

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Reklama
Izerbejdżan
zbiórka
Poradnia
powstanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: KaziaTreść komentarza: ! To prawda skoro nie ujawnia swoje dochody i jej pracownice tylko rzucają paragrafami i straszy sądami aby rzucić paragrafem to trzeba przeczytać Jak on działa a przepraszać mieszkańców za co przecież nikt nie obraża mieszkańców niech poda dochody to wtedy zobaczymy ile nas podatników wynosi ten luksus dobrze by było wszystkich pracowników których utrzymujemy ponieważ gmina pęka w wszachData dodania komentarza: 27.07.2025, 12:41Źródło komentarza: Wybory uzupełniające w Gminie Lubań. Radna z Mściszowa zrezygnowała z mandatuAutor komentarza: RysiekTreść komentarza: Skoda to Skoda a nie ten rumuński wynalazek.Data dodania komentarza: 27.07.2025, 08:56Źródło komentarza: Dacia przewróciła się po zderzeniu na skrzyżowaniu. To kolejne zdarzenie w tym miejscuAutor komentarza: JanTreść komentarza: Zdjąć te bariery energochłonne!!, przez to nic nie widać! Brak ronda i wsio :) To jest skrzyżowanie tych, co nie powinni wsiadać "za kółko".Data dodania komentarza: 27.07.2025, 02:29Źródło komentarza: Dacia przewróciła się po zderzeniu na skrzyżowaniu. To kolejne zdarzenie w tym miejscuAutor komentarza: jonTreść komentarza: Dla jakich OSP "z powiatu" PSP zrobił te szkolenia, twarzą wc burmistrza? czy tam wice. . Okulista działa w tle.. Bo jak jest zdarzenie to 18 zastępów jest w opisie a w tym artykule, połowiczne urwania... Żeby nie było, wspieram i szanuję wszystkie służby! Tylko ten artykuł to czysta .. promocja dwóch polityków a takie szkolenia są cykliczne.Data dodania komentarza: 27.07.2025, 01:44Źródło komentarza: Trzy dni ćwiczeń strażackich na Plaży Czocha. Ratownicy przygotowywali się na powódź
ReklamaPowiat Lubań
Reklama