Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
sobota, 2 sierpnia 2025 16:27
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
Reklama

Co powinno znaleźć się w informacji o warunkach zatrudnienia?

Każdy pracodawca, który nawiązuje z nowym pracownikiem umowę o pracę, musi poinformować go o warunkach zatrudnienia obowiązujących w danym zakładzie pracy. Warto pamiętać o tym, że taki dokument powinien zostać przekazany pracownikowi najpóźniej w ciągu 7 dni od momentu, kiedy ten podpisze umowę o pracę, niezależnie od tego, w jakim terminie rozpocznie wykonywanie swoich zadań.
  • 19.05.2023 10:02
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co powinno znaleźć się w informacji o warunkach zatrudnienia?

W jakiej formie powinna zostać przekazana informacja o warunkach zatrudnienia?

Wzór informacji o warunkach zatrudnienia znaleźć można na stronie internetowej https://aleo.com/pl/blog/wzory-dokumentow/informacja-o-warunkach-zatrudnienia/. Dokument, który informuje pracownika o warunkach zatrudnienia, musi mieć formę pisemną i powinien być podpisany przez pracodawcę bądź też upoważnioną przez niego osobę.

Warto mieć na uwadze, że poinformowanie pracownika o warunkach zatrudnienia może nastąpić również poprzez wskazanie w dokumencie odpowiednich przepisów prawa pracy bądź też wewnętrznych przepisów panujących w danym przedsiębiorstwie. Istotne, aby pracownik został poinformowany o warunkach zatrudnienia jasno i indywidualnie.

Co powinno znaleźć się w informacji o warunkach zatrudnienia?

W przypadku pracodawców, na których ciąży obowiązek ustalenia regulaminu pracy, informacja o warunkach zatrudnienia może być mniej rozbudowana. Wszystkie inne informacje na temat warunków pracy zawarte są bowiem w zakładowym regulaminie. W takiej sytuacji dokument powinien zawierać informacje o: 

  • dobowej i tygodniowej normy czasu pracy, która obowiązuje pracownika, 
  • częstotliwości wypłat wynagrodzenia, 
  • urlopie wypoczynkowym przysługującym danemu pracownikowi, 
  • wypowiedzeniu umowy o pracę, 
  • układzie zbiorowym pracy, jeśli pracownik jest nim objęty.

W mniejszych przedsiębiorstwach pracodawcy nie muszą przygotowywać regulaminu pracy. Niemniej jednak w takiej sytuacji, przygotowywana przez nich informacja o warunkach zatrudnienia powinna przekazywać również pracownikowi informacje na temat: 

  • obowiązującej w zakładzie pory nocnej, 
  • terminu, czasu i miejsca wypłaty wynagrodzenia, 
  • sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz potwierdzania przez pracowników obecności na swoim stanowisku.

Więcej przydatnych informacji na ten temat oraz inne tematy związane z prowadzeniem firmy znaleźć można na stronie internetowej https://aleo.com/pl/blog/.

Co w sytuacji, kiedy zmieniają się warunki pracy?

Warto mieć świadomość tego, że informacja o warunkach zatrudnienia nie jest niezmienna. Jeśli w trakcie trwania umowy zmienia się poszczególne jej elementy, pracodawca zobowiązany jest do dostarczenia pracownikowi informacji o ich zmianie. 

Jeszcze do niedawna musiał zrobić to w terminie 30 dni od momentu, kiedy dana zmiana weszła w życie. Obecnie jednak czas na poinformowanie pracownika o zmianach zachodzących w jego warunkach zatrudnienia uległ znacznemu skróceniu. Pracodawca musi poinformować go o tych zmianach niezwłocznie – najpóźniej w dniu, kiedy wchodzą one w życie. 

--- Artykuł sponsorowany ---


ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Reklama
Izerbejdżan
zbiórka
Poradnia
trio jaz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama