11 kwietnia, przy okazji otwarcia lubańskiego parku umiejętności, wiceminister sportu Piotr Borys, zapewniał, że "Jesteśmy blisko decyzji", jeżeli chodzi o finansowanie remontu lubańskich obiektów sportowych przy ul. Ludowej. Do załatwienia były jeszcze formalności, ponieważ Gmina musiała jeszcze uzupełnić dokumentację. Wczoraj, 27 maja lubańskie władze spotkały się z Piotrem Borysem na stadionie, a tam minister przekazał dobre dla miasta wiadomości.
Przywożę dobre informacje. Kolejne 32 miliony trafiają głównie na Dolny Śląsk, w tym 5 mln 700 tys. zł tutaj, do Lubania na odbudowę infrastruktury sportowej, również tej która została zniszczona przez powódź. Pieniądze te pozwolą wymienić całościowo sztuczną nawierzchnię na jednym boisku oraz częściowo także nawierzchnię przy stadionie lekkoatletycznym. Wszystko z myślą o tym, żeby młode pokolenie rozwijało swoje sportowe pasje. Tak więc trzeba zrobić wszystko aby jak najszybciej mogły zostać wznowione treningi. Przypomnę jeszcze, że dofinansowanie w przypadku powodziówki wynosi 99 proc., czyli praktycznie w 100 proc. finansujemy zadanie. Teraz już rolą burmistrza i jego służb jest szybka realizacja przedsięwzięcia. – powiedział minister Piotr Borys.
Minister na koniec spotkania życzył uczniom aby tak trenowali na obiekcie i poprowadzili swoje kariery sportowe żeby w 2040 roku, kiedy Polska być może będzie organizatorem Igrzysk, odnosili sukcesy.
Co trzeba zrobić i ile to będzie kosztowało?
Lubański magistrat zaplanował remont kompleksu przy Ludowej i oszacował koszty na 5 769 902,55 zł. Niemal całość ma zostać sfinansowana z ministerialnej dotacji, która ma wynieść 5 712 199 zł. Zakończenie prac i oddanie obiektów do użytku zaplanowano na 25 sierpnia, więc jest szansa, że w nowym roku szkolnym kompleks będzie służył mieszkańcom.
Zaplanowane prace:
- renowacja murawy z trawy naturalnej na boisku do piłki nożnej - koszt prac to 94 710,00 zł
- bieżnia wokół boiska z nawierzchni poliuretanowej - wymiana nawierzchni wraz wraz z rzutnią do pchnięcia kulą, skocznią w dal i wzwyż
to koszt 2 708 441,55 zł - boisko piłkarskie o nawierzchni ze sztucznej trawy - wymiana nawierzchni będzie kosztowała 2 636 751,00 zł
- trybuny sportowe wraz z zapleczem socjalnym pod trybunami - te prace remontowe będą kosztowały 330 000,00 zł
Napisz komentarz
Komentarze