Działania SEO w wymiarze lokalnym umożliwiają zwiększenie widoczności strony internetowej wśród osoby przebywających w konkretnym mieście bądź regionie. Tak opcja sprawdza się wyjątkowo dobrze w przypadku przedsiębiorstw usługowych, które kojarzą się z określoną lokalizacją.
W tym gronie można wymienić lokale gastronomiczne, warsztaty samochodowe, salony kosmetyczne, a także lekarzy. Do wyszczególnionej grupy może dopisać praktycznie każdą usługę, od której odbiorcy oczekują, że będzie dobrze, niedrogo, a przede wszystkim blisko. Pozycjonowanie lokalne umożliwia podsunięcie swojej marki użytkownikom, którzy właśnie jej potrzebują. Co więcej, obranie takiej strategii umożliwia wygenerowanie znacznych oszczędności w zakresie inwestowania w marketing internetowy.
Na czym to polega?
Wzrost znaczenia pozycjonowania lokalnego jest uzależniony od charakterystycznych nawyków współczesnych użytkowników. Jeżeli ktoś chce zamówić obiad, sięga po telefon i wpisuje w wyszukiwarce frazę “jedzenie na dowóz poznań”. Następnie wyszukiwarka przedstawia tobie wykaz stron internetowych pasujących do zapytania. W ten sposób można sprawnie odnaleźć potrzebne usługi w najbliższej okolicy.
Jak przystąpić do pozycjonowania lokalnego?
Opisywane rozwiązanie powinno stać się nieodzownym elementem strategii marketingowej w niewielkich firmach, które poszukują klientów w swoim najbliższym otoczeniu. Mowa tutaj o usługach gastronomicznych, salonach fryzjerskich bądź myjniach samochodowych. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że klient odwiedzi stronę internetową, a następnie zagości w siedzibie firmy.
Jakie działania należy podjąć?
Omawiany proces składa się z podobnych elementów co pozycjonowanie szerokie. W związku z tym można wyróżnić:
-
Podstawą działań SEO w wymiarze lokalnym jest optymalizacja strony internetowej. W tym przypadku nie można zapomnieć o umieszczeniu adresu, danych kontaktowych oraz wizytówki na mapach wyszukiwarki. Ponadto frazy kluczowe osadzone w treściach opisów muszą zawierać nazwę miejscowości, w której można znaleźć rzeczoną usługę.
-
Następnie należy przejść do pozycjonowania poza witryną docelową. Strona koniecznie musi znaleźć się w katalogu lokalnych firm. Ponadto linkowanie musi odbywać się głównie przy współpracy z podmiotami zlokalizowanymi w tej samej okolicy.
-
Ponadto trzeba oczywiście wprowadzić na stronę treści zawierające frazy kluczowe z nazwą miejscowości.
Jedną z najważniejszych kwestii w kontekście pozycjonowania strony internetowej na lokalnym rynku jest utworzenie wizytówki na Mapach Google. Uruchomienie tej usługi nie stanowi dużego wyzwania, a może zapewnić ogromne korzyści. W ten sposób odbiorcy uzyskują dostęp do lokalizacji, danych kontaktowych oraz recenzji napisanych przez innych użytkowników. Taki zestaw informacji może wystarczyć do podjęcia decyzji czy ktoś chce skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa, czy jednak rezygnuje i rozejrzy się za alternatywami.