Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
poniedziałek, 16 czerwca 2025 05:21
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro
Reklama

Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk! Nowy spot reklamowy

Dolnoślązacy mają świadomość, że mieszkają w pięknym miejscu i z dumą opowiadają o swoim regionie, choć zdarza się, że nie zdają sobie sprawy jakie mają skarby w regionie. Opublikowano właśnie najnowszy spot pokazujący atrakcje naszego województwa.
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Różnorodność, otwartość, niesamowite historie – oto najnowszy spot promujący Dolny Śląsk. Motywem przewodnim jest dialog mieszkańców i turystów: samoloty są symbolem wiadomości, które łączą.  

Najwięcej zabytków w Polsce, niesamowite zamki i pałace, malownicze uzdrowiska, góry, szlaki rowerowe i piesze, piękno parków narodowych oraz rezerwatów, stawy, doliny rzek, klimatyczne miasta i szeroka oferta kulturalna, a to wszystko w jednym miejscu, na Dolnym Śląsku. Całość okraszona trudną i arcyciekawą historią, którą z pasją wciąż odkrywają odwiedzający nasz region. Po 12 latach powstał nowy spot promujący Dolny Śląsk. 

Dolny Śląsk to moje miejsce na ziemi. Wydawało mi się, że po tylu latach znam je od podszewki, jednak ten film pozwolił mi spojrzeć na większość ze znanych mi miejsc z nowej perspektywy. Atmosfera klipu jest absolutnie magiczna i jestem przekonany, że zachęci do zwiedzania naszego pięknego regionu nawet tych, którzy tak jak ja myśleli, że nic już ich nie zaskoczy. A zatem odkrywajmy tajemniczy Dolny Śląsk! – zachęca marszałek Cezary Przybylski.

Za produkcję filmu odpowiada Tomasz Kempski i firma By People. Reżyserem spotu jest Michał Radziejewski. W kreacji zastosowano nowoczesne techniki filmowe oraz komputerowe. Ekipa przemierzyła 2000 km na terenie Dolnego Śląska, by pokazać niesamowity charakter regionu. Spot powstał w pięciu językach i kilku wersjach. Gościem specjalnym spotu jest Leszek Cichoński – pomysłodawca Gitarowego Rekordu Guinnessa.

W spocie opierającym się na przekazie strategii wizerunkowej Dolnego Śląska, chcieliśmy pokazać, że hasła w niej zawarte jak gościnność, różnorodność, tajemniczość czy odkrywanie są prawdziwymi przymiotami tego regionu mówi producent filmu Tomasz Kempski.

Turystyka jest jedną z ważniejszych gałęzi gospodarki na Dolnym Śląsku. Z roku na rok Dolny Śląsk przyciąga większą liczbę turystów. 

Według ostatnich badań ruchu turystycznego w 2022 roku nasz region odwiedziło 13,5 miliona turystów i odwiedzających jednodniowych. Odzwierciedla to też naszą pozycję na polskim rynku turystycznym, gdzie pod względem wielkości ruchu turystycznego plasujemy się na 3 pozycji (za Małopolską i Mazowszem). Wg GUS 20% turystów w naszym regionie pochodzi z zagranicy, a według danych firmy Selectivv 16% turystów i odwiedzających jednodniowych to ruch wewnątrzregionalny – mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

W trakcie premiery w Dolnośląskim Centrum Filmowym odbyła się również dyskusja na temat rozwoju turystyki w regionie z udziałem przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, atrakcji turystycznych, Kolei Dolnośląskich oraz Portu Lotniczego we Wrocławiu. 

Setki kilometrów aktywowanych połączeń kolejowych umożliwia większej liczbie turystów dotarcie w piękne części Sudetów i inne urokliwe miejsca Dolnego Śląska. Wśród nowości pojawiają się Sobótka, Świeradów-Zdrój, Milicz czy Zagórze Śląskie – mówił Wojciech Zdanowski, wiceprezes KD.

Turystyka osób z niepełnosprawnościami musi opierać się na otwartości, która tak mocno eksponowana jest w nowym spocie. Piękne obiekty i szlaki, dostępna kolej, pomocni mieszkańcy – to wszystko sprawia, że coraz więcej osób ze szczególnymi potrzebami odwiedza Dolny Śląsk – dodawał Paweł Parus, pełnomocnik marszałka ds. osób z niepełnosprawnościami.

 Z punktu widzenia promocji województwa i promowania atrakcji kluczowa jest współpraca oraz sieciowanie i to na Dolnym Śląsku się udaje – podkreślała prezes LOT Aglomeracji Wałbrzyskiej i prezes Zamku Książ – Anna Żabska

Przed Dolnym Śląskiem kolejne zadania i wyzwania promocyjne, duża kampania związana z nowym spotem, a także start sezonu turystycznego.

Spot będzie można zobaczyć w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych, w Internecie i social mediach, w komunikacji miejskiej w największych miastach Polski, w regionalnych kolejach w całym kraju, a także w samolotach – mówi Bartłomiej Kubicz, dyrektor Departamentu Kultury, Turystyki i Promocji w UMWD.

Dolny Śląsk czeka także na Państwa przesłania i cytaty, które wraz z nową kampanią powędrują w świat. Tak by region, podtrzymując tradycję otwartości, nawiązał dialog z mieszkańcami i turystami, w Polsce i poza jej granicami.

Dolny Śląsk jest regionem dla każdego. Zbliża się sezon letni, który najwięcej turystów przyciąga do zwiedzania Dolnego Śląska. Czekają na Was malownicze góry, uzdrowiska, mnóstwo wież widokowych, niesamowite zamki i pałace, klimatyczne miasta. Liczymy na to, że nasz nowy spot będzie dla Was inspiracją na wyprawy po regionie przez cały rok. Mamy do zaoferowania wiele więcej niż tylko ładne widoki. Dolny Śląsk to przede wszystkim otwarci i różnorodni ludzie, którzy, tak jak na filmie, zapraszają do dialogu i wysyłają do Was wiadomości w postaci papierowych samolocików z zaproszeniem do odwiedzenia najbardziej tajemniczego regionu – mówi Krzysztof Maj, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Dolny Śląsk to region nie do opowiedzenia.
Zatem – do zobaczenia!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Rafus 13.03.2024 20:19
Dolny Śląsk to miejsce życzliwych i współpracujących ludzi. Z tego spotu wyrzuciłbym dom zdrojowy ze Świeradowa który zakazał kwestować WOŚP.

ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Reklama
gry
głosowanie
Henryki 2025
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: xyzTreść komentarza: Imiona świętych, to niech noszą kościoły. Tak sobie myślę, że szkoła powinna uczyć, opierając się na faktach i nauce, i pośrednio sprawiać, by młodzi ludzie identyfikowali się ze swoim regionem i czuli dumę, że są Dolnoślązakami. I właśnie imię takiej lokalnej postaci, powinna nosić szkoła, bo to wiąże ją z regionem gdzie jest. Nadanie szkole imienia jakiegoś tam świętego, to pójście na łatwiznę, bo teoretycznie nie będzie budził kontrowersji (przecież każdy Polak to katolik, nie?), a że mamy w Radostowie świetną ochotniczą straż pożarną, no to nie trzeba było zbytniego wysiłku intelektualnego na patrona szkoły. To taka robota na odwal i po najmniejszej linii oporu. Czy np., co prawda nie bezpośrednio związany z Radostowem, ale z niedalekimi stronami, Caspar Schwenkfeld nie jest godzien by jego imieniem nazwać szkołę? Nikt o nim nie słyszał? To poszuka, kto to i skąd on. I właśnie o to chodzi. Tak wrasta się i identyfikuje ze swoimi okolicami. Pewnie znalazło by się jeszcze parę osób z historii naszych stron, godnych by ich imię nosiły szkoły.Data dodania komentarza: 15.06.2025, 19:16Źródło komentarza: Święty Florian patronem szkoły. Doniosła chwila w RadostowieAutor komentarza: KrystynaTreść komentarza: Miasto Lubań to Rynek i przyległe do niego ulice, Osiedle i reszta dzielnic traktowane są jako dodatek .Nie napiszę że ""Kiedyś "" to na nogach chodzili teraz jak nie ma samochodu to straży miejskiej nie widaćData dodania komentarza: 15.06.2025, 18:24Źródło komentarza: Nowy komendant Straży Miejskiej w Lubaniu. To była formalnośćAutor komentarza: xyzTreść komentarza: Ile kosztowało to lookowanie produktu? Ten tekst to nie informacja, tylko zawoalowany werbunek.Data dodania komentarza: 15.06.2025, 18:22Źródło komentarza: Trzydniowy program o prawdziwym wielbieniu BogaAutor komentarza: DorkaTreść komentarza: Twoim moczem cuchnie w całym Świeradowie.Data dodania komentarza: 15.06.2025, 17:40Źródło komentarza: Referendum w Świeradowie-Zdroju. Czy burmistrz straci stanowisko?
ReklamaPowiat Lubań
Reklama