Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 9 maja 2024 12:21
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
Reklama
Reklama

Znowu zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Sprawdź co się zmieni

Ten rok upłynie pod znakiem zmian dla osób, które chcą zdobyć prawo jazdy. A jest tego sporo.

O tego typu zmianach mówi się często, bo swoje pomysły co rusz przedstawiają sami egzaminatorzy i ośrodki szkolenia kierowców. Część z tych propozycji wchodzi w życie. Ich nagromadzenie ma miejsce w tym roku.

Jedziesz dalej

Pierwszą modyfikacją jest to, że egzaminator nie przerwie już części praktycznej egzaminu, kiedy kandydat popełni dyskwalifikujący błąd. Zatrzymanie samochodu i przerwanie testu jest możliwe tylko w wyjątkowych okolicznościach.

Dodatkowo zdający nie jest już na bieżąco informowany o popełnianych błędach. Nawet jeżeli popełni ich tyle, że egzamin jest oblany. Zdający dowie się o tym dopiero, kiedy zakończy test i dojedzie do WORD-u.

Po co te zmiany? Żeby w trakcie egzaminu nie stresować zdającego, bo może popełniać kolejne błędy.

Kiedy egzamin może być jednak przerwany? 

Katalog przewinień jest jasny:

  • nie zatrzyma się na znaku STOP,
  • przejedzie na czerwonym świetle,
  • nie przepuści pieszego,
  • spowoduje kolizję,
  • wyprzedzi na przejściu dla pieszych.

Na motocyklu

Co do zdających na prawo jazdy na motocykl, to kandydata na kierowcę nie ocenia już osoba, która jedzie za nim samochodem. W aucie musi być kierowca, a egzaminator musi być pasażerem. Chodzi o to, żeby nie łączyć obu tych zadań, a pasażer-egzaminator ma się bardziej skupić na jeździe przyszłego motocyklisty.

Tylko na trzeźwo

Kolejna zmiana polega na tym, że egzaminator może zarządzić, żeby kursant poddał się badaniu na obecność alkoholu, substancji odurzających oraz środków działających podobnie do alkoholu. Jeżeli kandydat odmówi – egzamin się nie odbędzie. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
hans 02.02.2024 12:41
Wygląda jak egzamin na pilota F-16.

Abc 02.02.2024 13:07
Oj tam. Chyba trudniejszy, bo pilot F-16 nie musi się zatrzymywać przed przejściem dla pieszych, czy zaważać na to, jakie światło się świeci na jezdni. I dobrze, że nie będą stresować zdającego, a siebie ;)

Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama