Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 3 maja 2024 13:07
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

konsultują nowy przebieg autostrady A4

Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX wieku. Od Wrocławia do Krzyżowej liczy ok. 105 km długości. Dziś A4 jest jedną z najbardziej zatłoczonych dróg w kraju. W związku z tym, że z roku na rok wzrasta natężenie ruchu, które momentami dochodzi do 100 tys. pojazdów na dobę planuje się jej przebudowę.
  • Źródło: Gazeta Złotoryjska
konsultują nowy przebieg autostrady A4

Od roku spółka WYG International pracuje na zlecenie GDDKiA nad studium korytarzowym rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzyżowa. Wiadomo, że w nowej wersji ma mieć po 4 pasy ruchu w jedną stronę, w tym 1 awaryjny. Wcale nie jest natomiast pewne, że pobiegnie tym samym korytarzem co obecnie. Wykonawca studium ma zaprezentować trzy warianty przebiegu nowej A „czwórki”.

Jak informuje Gazeta Złotoryjska prezentacja wariantów budowy i rozbudowy autostrady A4 zaplanowana jest na 12 marca 2020 roku w Starostwie Powiatowym w Złotoryi. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zaprezentować wszystkie warianty rozbudowy w tych dolnośląskich powiatach, które A4 mogłaby potencjalnie przecinać.

Magda Szumiata z GDDKiA wyjaśnia, iż na chwilę obecną nie wiadomo jeszcze kiedy zapadnie ostateczna decyzja o przebiegu nowej A4. Dużo tu zależy od głosu społeczeństwa i uwag jakie wpłyną na organizowanych od początku tego miesiąca spotkaniach. Konsultacje te odbędą się we wszystkich gminach, przez których teren planowane są nowe korytarze. GDDKiA na spotkania zaprasza nie tylko samorządowców, ale także przedsiębiorców i mieszkańców regionu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
wrrrrrrocek 15.06.2023 14:50
którykolwiek wariant byle nie w starym śladzie. wzdłuż aktualnego przebiegu nie ma miejsca, wybudowano za dużo fabryk, magazynów i sklepów zbyt blisko starej wąskiej autostrady. pozostaje ją utrzymać w standardzie drogi szybkiego ruchu dla ruchu docelowego do Wrocławia. Natomiast tranzyt trzeba przenieść na Nowy Ślad.

Obserwator 02.03.2020 14:59
Najlepszy wariant 3 południowy. Najbardziej odsunie od Legnicy i Wrocławia ruch tranzytowy zachód - wschód kraju. Jednocześnie ożywi region Złotoryjska, Swidnicki. Oczywiście stara droga pozostanie więc mogą być dwie alternatywne. Każden wariant północny będzie generował korki ponieważ przebieg wszystkich północnych wariantów prowadzi między Legnicą a Lubinem. To jest bardzo uprzemysłowiony region, dojdzie skrzyżowanie z S3 oraz ogromna ilość aut miejscowych. Tam 3 pasy to za mało. Ale wiadomo kto zasiada w urzędzie Marszałkowskim i z kad Ci najbardziej wpływowi są więc nie zdziwi mnie wybór wariantu północnego.

SDF 02.03.2020 13:35
A zachodnia obwodnica lubania ktoś coś wie ?

Obserwator 02.03.2020 15:48
W projekcie 100 obwodnic na najbliższe 10 lat Lubań nie został ujęty.

g 02.03.2020 19:04
100 tys. mieszkań,,milion samochodów elektrycznych,,Mosty Plus ,,Nowy prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej - tak samo będzie z tymi obwodnicami więc nie ma o co drzeć szat

Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama