Myśliwy pomylił dzika z koniem. Zastrzelił klacz wartą kilkanaście tys. zł

  • 08.09.2020, 11:25 (aktualizacja 08.09.2020, 12:11)
  • red.
Myśliwy pomylił dzika z koniem. Zastrzelił klacz wartą kilkanaście tys. zł

Podziel się:

Oceń:

W nocy z soboty na niedzielę było słychać, że w lasach koło Zaręby prowadzone jest polowanie. Jeden ze strzałów padł blisko zabudowań mieszkalnych, dokładnie w okolicy pastwiska, gdzie stały konie. Jak się później okazało, jedno ze zwierząt zostało śmiertelnie postrzelone.

Do zdarzenia doszło w ubiegły weekend w nocy z 29 na 30 sierpnia. Noc nie była przypadkowa, rozpoczynająca się pełnia księżyca i bezchmurne niebo dawały doskonałe warunki do polowania. Tej nocy na dzika ruszyli myśliwi z koła łowieckiego Róg z Wrocławia, bowiem właśnie w okolicach Zaręby mają swój okręg łowiecki.

Strzał, który padł około 1 w nocy oddany został na tyle blisko zabudowań, że obudził właścicieli koni stojących na pastwisku opodal. Chwilę później ich niepokój wzbudziło rżenie jednego z nich. Gdy dotarli na pole znaleźli martwego konia, który zanim wyzionął ducha zniszczył jeszcze ogrodzenie pastwiska.

Jak się później okazało, konia stojącego w polu zastrzelił wrocławski myśliwy polujący tej nocy na dziki. Jednak, kiedy na miejsce dotarli właściciele koni nikogo już nie zastali. Zmierzając ku pastwisku zobaczyli tylko auto oddalające się polną drogą w kierunku lasu.

Sprawę zgłoszono na policję, standardowo w takich sytuacjach broń wszystkich myśliwych wypisanych na polowanie w danym miejscu podlega zabezpieczeniu na potrzeby prowadzonego śledztwa. Z informacji do których dotarliśmy wynika, że początkowo do strzału miał się nikt nie przyznawać. Skrucha i przyznanie do winy nastąpiło dopiero po tym gdy z końskiej tuszy wydobyto kulę, która powaliła 10-letnią klacz i oczywistym się stało, że przeprowadzone zostaną badania balistyczne. Wówczas do winy przyznać miał się myśliwy z Wrocławia.

Prokuratura Rejonowa w Lubaniu potwierdza, że trwa postępowanie w kierunku uśmiercenia zwierzęcia.

Jest myśliwy, który tego dnia polował i przyznał się, że w sposób nieumyślny dokonał postrzelenia tego konia myśląc, że to jest dzik. W tej chwili jest mnóstwo czynności do wykonania w tej sprawie, między innymi czy zachowane zostały odległości i czy mężczyzna nie naruszył jeszcze innych procedur. - usłyszeliśmy od Kamili Wolańskiej, prokurator Prokuratury Rejonowej w Lubaniu.

Zapytaliśmy myśliwego jednego z lokalnych kół łowieckich, czy w trakcie nocnego polowania można pomylić konia z dzikiem.

Reguluje to prosty zapis, który w prawie łowieckim figuruje od lat. Nie można oddać strzału do nierozpoznanego zwierzęcia. Ten człowiek musiał nie rozpoznać celu. Z własnego doświadczenia powiem tak - nie da się pomylić konia z dzikiem. Przed oddaniem strzału powinno się rozpoznać czy strzela się lochę czy odyńca, więc jak mógł rozpoznać cel i strzelić konia? - pyta retorycznie nasz rozmówca.

Inną sprawą są odległości, o których wspomniała prokurator. Według mieszkańców Zaręby obytych z nocnymi polowaniami strzał padł z odległości dużo mniejszej niż zazwyczaj, a prawo łowieckie zabrania strzelać w odległości mniejszej niż 150 metrów od zabudowań.

Myśliwy, który z nami rozmawiał wyklucza jednak możliwość, że konia zastrzelono z premedytacją. Zakłada, że strzał oddał nieodpowiedzialny człowiek, z którym on sam nigdy nie wyszedłby na polowanie. W oczach wielu myśliwych człowiek, który oddaje taki strzał i w dodatku oddala się z miejsca zdarzenia nie zasługuje na to by należeć do koła łowieckiego i posiadać broń.

O losy człowieka, który przyznał się do strzału zapytaliśmy w kole łowieckim Róg Wrocław.

Myśliwy już został zawieszony w prawach członka koła, a sprawa zostanie dodatkowo skierowana do rzecznika dyscyplinarnego Polskiego Związku Łowieckiego. Teraz czekamy na rozstrzygnięcia śledztwa prokuratorskiego i decyzję sądu. - usłyszeliśmy od Jerzego Michalskiego, łowczego koła Róg Wrocław.

Niezależnie od wyników śledztwa mężczyzna będzie musiał zapłacić za poczynione szkody. Właściciele klaczy stratę wycenili na kilkanaście tysięcy zł, a dojdą do tego dodatkowe koszta choćby utylizacji zwierzęcej tuszy.

Tego rodzaju przypadki nie należą do częstych, choć się zdarzają. Myśliwi zgodnie twierdzą, że jest to nieszczęście choć podkreślają, że dobrze się stało, że nieodpowiedzialny myśliwy nie oddał strzału w kierunku człowieka.

red.

Komentarze (273)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Dość Zabijania
Dość Zabijania 15.09.2020, 21:43
Ciągle dochodzi do takich przypadków, to już drugi koń w przeciągu miesiąca, a przeciż strzelają tez do ludzi
Robert
Robert 14.09.2020, 00:45
Jestem niemal pewny ze za jakis czas mysliwy postrzeli czlowieka najpewniej detektoryste ktory ze wzgledu na chore w tym wzgled,ie prawo nie moze poswiecic sie swojej pasji legalnie dlatego chodzi z wykrywaczem po polach o zmroku.
Gaia
Gaia 13.09.2020, 23:47
Wszyscy myśliwi to jakiś chory relikt z zamierzchłych czasów - to nie są przedstawiciele homo sapiens, tylko jacyś troglodyci! W XXI wieku nie da się ich określić inaczej jak zwyrodnialcami, czerpiącymi radość z zabijania. Tak, tak - zaraz się odezwą, kuźwa, myśliwi i obrońcy myśliwych, że regulują populację dzikich zwierząt i robią przysługę naturze - budują paśniki, po czym dookoła ambony by strzelać do tych biedaków, które podkarmiają i wabią... niech sami się powystrzelają nawzajem, natura byłaby naprawdę wdzięczna! W ciągu ostatnich lat wyginęło prawie 70% dzikiej fauny z powodu ludzkiej bezmyślnej rabunkowej działalności i to człowiek jest najgorszym szkodnikiem na ziemi. Myślistwo to jeden z największych obciachów współczesności, a „ETYKA” ŁOWIECKA to jakiś oksymoron. Za przeproszeniem koń by się uśmiał, nomen omen, ale temu biedakowi ustrzelonemu celowo (bo jak można konia z dzikiem pomylić!), do śmiechu raczej nie było...
Obserwator
Obserwator 13.09.2020, 14:39
Doskonale warunki do polowania noca? Dobry zart! Jak noca moga bycnidealne warunki do polowania???

A myslistwo i mysliwy powinni odejsc w odstawke. To haniebna profesja ubrania w plaszczyl tradycji majacej zatuszować chore zabojcze popedy do czynienia krzwdy innym istotom i czerpania z tego tytulu przyjemnosci. Mysliwi to zwyrodnialcy.
Odyniec
Odyniec 13.09.2020, 11:55
Ktos kto strzela ze zwyklej lunety w cale nie musi byc lesnym dziadkiek, mam 35lat,pozyskujenok 30szt dzikow rocznie na polowaniach nocnych, samodzielnie,bez necisk tylko tropienie i z podchodu. Nie widze dobrze to zdarza sie ze podchodze na 20metrow zeby sie upewnic i oddac celny strzal. Mozna? Mozna, a z termo i nokto to już moim zdaniem nie polowanie a wojenka. Ale to sprzęt zazwyczaj dla tych co. Zawsze im za ciemno i za daleko.
Odyniec
Odyniec 13.09.2020, 11:51
Sam jestem mysliwym i taki blad dla czlowieka odpowiedzialnego, czytaj ktory rozpoznaje cel przed oddaniem kuli nigdy by sie nie zdarzyl.. Nie widze, nie strzelam, niestety duzo jest w pzl niedzielnych napalencow, ktorzy strzelaja 1szt w roku i zapewne z przypadku, znam co najmniej paru, wiem o czym mowie, przynasza wstyd i wystawiaja nas na krytyke.
myśliwy
myśliwy 13.09.2020, 09:34
Bo leśne dziadki w PZŁ nadal polują w nocy przy pomocy zwykłych lunet, podczas gdy cały świat ma już noktowizory i termowizory. Ale w naszym skansenie używanie tych urządzeń w formie celowników jest w większości przypadków zabronione. Największy jednak problem to to, że leśne dziadki z PZŁ piętnują używanie takich urządzeń nawet w przypadkach legalnego używania, bo sami nie potrafią z nich korzystać i przez presję kolegów średniowiecze trwa u nas w najlepsze i zdarzają się potem takie wypadki.
, 👏
, 👏 14.09.2020, 07:38
Tylko że bohater powieści miał właśnie taki nowoczesny sprzęt. Jaki z tego wniosek - pomylił z jeleniem którego w nocy nie można strzelać. Pazerność wyszła.
czytelnik
czytelnik 12.09.2020, 18:04
Tym razem koń...szkoda zwierzęcia. Coś ci myśliwi za często się mylą i są to często pomyłki niestety tragiczniejsze.
zdrowie!
zdrowie! 12.09.2020, 15:47
Przed polowaniem setka żołądkowej miętowej + 3 miętowe energolce. Spokój opanowanie, stabilna ręka do 5 godzin nawet. Żadnych pomyłek! Ciut gorszy refleks, ale nie o refleks chodzi a o skupienie.
Moim zdaniem odpowiedzialność ważniejsza od szczegółowych przepisów jest. Jak odpowiedzialny człowiek nagnie tu czy tam to... Natomiast nieodpowiedzialny bidy narobi nawet zgodnie z wszystkimi przepisami.
gość
gość 11.09.2020, 17:03
A ile jest nie doświadczonych myśliwych którzy nie znają się na polowaniu a idą strzelać!! takich nie douczonych powinno się wyeliminować !!!
🐗🐗🐗🐗
🐗🐗🐗🐗 13.09.2020, 06:01
Tu nie było niedoświadczenia, tu po prostu musiał liczyć na ładnego Jelenia na którego w nocy polować nie wolno. Nic innego z koniem pomylić nie można.
Nie etyczny wyeleminował się sam.
Myśliwy
Myśliwy 13.09.2020, 19:59
Prędzej można pomylić z łosiem który jednak jest pod ochroną. Poluję 30 lat i taka pomyłka jest dla mnie niewyobrażalną. Myślistwo jak sama nazwa wskazuje jest dla myślących ludzi a nie dla skretyniałych snobów.
👏
👏 14.09.2020, 07:41
Zależy co widział w termowizji i jak wielkie się wydawało. Zabrał by,, jelonka,, łowczemu powiedział by że pudło i kasa w kieszeni. A tu pech konik, musiał wiać
Gabarytm
Gabarytm 11.09.2020, 15:42
To juz drugie "nieumyslne" ubicie konia w ostatnim czasie. Poprzedniego nie pozwolono wlascicielce nawet przebadac i szybko przekazano go do utylizacji, by nie dalo sie wykryc, kto go zabil. Brawo! Teraz chociaz nie ukrywaja sprawcy. Pomylka tego typu kwalifikuje sie do umyslnego zabicia, a nie przypadku.
Kocham zwierzęta
Kocham zwierzęta 10.09.2020, 11:57
Nieszczęście bo wydało się kto strzelał a bywało że strzrlali do wszystkiego co się rusza. Znam takich co polowali z kałachem i to jeszcze z noktowizorem dlatego nigdy nie chciałem należeć do grona myśliwych. Kocham zwierzęta
qqq222
qqq222 13.09.2020, 11:08
Z kałachem, szkoda że nie z armata. Puknij się w czajnik zanim coś napiszesz.
mysliwy
mysliwy 10.09.2020, 11:48
#tematdlauwagi
skończmy tą samowolę!!!
Ala
Ala 10.09.2020, 10:21
Slepy?
B. B.
B. B. 13.09.2020, 12:29
Nie. Ale napierdzielony.
W.E
W.E 10.09.2020, 09:25
Ludzie ile w was nienawiści do drugiego człowieka ! Sami jasnowidzowie ! Zrobił błąd za który sam zapłaci !
Ja
Ja 13.09.2020, 10:54
Błąd? Śmieszne. A gdyby to był człowiek? To też błąd? Banda oszołomów, pijaczków i ślepców należy do grona myśliwych.
Myśliwy
Myśliwy 13.09.2020, 20:07
A jak komuś mylą się *** hamulca z gazem to co? Błąd. Nie bronię tego kretyna tylko proszę o wyważone wpisy. Jestem abstynentem dłużej niż poluję, używam oprócz wzroku rozumu i napewno nie jestem oszołomem. Masz prawo jazdy? Jeśli tak, to czy mam prawo nazwać ciebie bandytą za kierownicą jeżdżącym na podwójnym gazie, bo tacy się zdążają? Pomyśl dwa razy zanim coś napiszesz obrażając przyzwoitych ludzi.
janek
janek 12.09.2020, 22:04
tak ,ile w nas nienawiści do zjebów którzy walą do czego popadnie bez zastanowienia, ten biedny człowiek strzelił do czegoś po ciemku i po prostu sobie pojechał,czy to nie jest oddalenie się z miejsca wypadku?. sądzi Pan że za wszystko można zapłacić?
Irek2222
Irek2222 11.09.2020, 07:32
A gdyby tak zastrzelił człowieka?
janek
janek 12.09.2020, 22:01
myśliwi zgodnie podkreślają że dobrze że nieodpowiedzialny myśliwy nie oddał strzału do człowieka, :):):) a gdyby zastrzelił człowieka wyraziliby ubolewanie , i stwierdzili że stało sie nieszczęście
~Kruk~
~Kruk~ 10.09.2020, 21:15
Jaka nienawiść? A co ślepy? Jak można pomylić dzika z koniem? Co on myślał że dzik na szczudlach spaceruje?
hela
hela 10.09.2020, 07:30
cała prawda o myśliwych podstarzałe ślepe dziady najczęściej pijane strzelają do wszystkiego co się rusza dobrze żę czasami nawzajem do siebie panowie i panie strzelajcie do siebie a zwierzętom dajcie żyć
Dziad leśny
Dziad leśny 10.09.2020, 12:59
Od razu widać zazdrość w tekście.... Nie stać na taki sport to i można pisać z nienawiścią. Typowa polka katoliczka...
Zabijanie to zło
Zabijanie to zło 13.09.2020, 09:43
Sport? A może dla sportu do ciebie postrzelamy? Popier.... snob.
LAO
LAO 12.09.2020, 02:28
A Ciebie " Leśny dziadu " stac na zabijanie zwierząt? I jaka religia Ci w tym nie przeszkadza? Za taki blad powinno isc sie za kratki.
Koń 🐴
Koń 🐴 11.09.2020, 08:50
Dziaduniejednego stać, a nie chodzi z bronią i nie zabija zwierząt. Co, nie stać Cię na dobry obiad, mięsa w sklepie zabrakło !!!!?????!!!!!!
Przez takie historie jesteście postrzegani jak prymitywy i oszołomy co wszytko zabija co się rusza !!!
Irek2222
Irek2222 11.09.2020, 07:35
Sport to się uprawia na strzelnicy sportowej, ty powinieneś prowadzić gospodarkę łowiecką. No ale jakoś nie zdajesz sobie z tego sprawy.
noname
noname 10.09.2020, 20:41
hehe sport? może niedługo na olimpiadzie będzie i będą strzelać do takich baranów jak ty
Tentamten
Tentamten 10.09.2020, 18:09
Jak ktoś nazywa zabijanie „sportem” to zasługuje na więcej niż tylko „ton nienawiści”. Sam Pan wystawił odpowiednią wizytówkę sobie i znajomym po „fachu” tym komentarzem. Do Żydów też dla sportu kiedyś strzelano, tego też historia hitlerowcom pozazdrościła widocznie.
wezuwiusz3
wezuwiusz3 09.09.2020, 23:10
Jak mogą co kolwiek rozpoznać,jak najczęściej ledwo mogą dupę ściągnąć z ambony.Dobrze że jeszcze sam sie nie podstrzelił.Chlanie na polowaniach jest na porządku dziennym.Darz Bór.
treser ***ów
treser ***ów 09.09.2020, 23:04
Jak czytam te wasze pisowskie dewiacyjne komentarze to mam wrażenie jesteście ***ami i kmiotami
Obserwator.
Obserwator. 10.09.2020, 18:00
Odp.... l się od pisowców kmiocie jeden. Jaką masz pewność, że to nie POsrańcy. A może Ty strzelałeś co? Właściciel klaczy powinien dostać broń i mordercę. Tyle w temacie.
LAO
LAO 12.09.2020, 02:33
Dokladnie! Co ma PIS do tego?
?
? 10.09.2020, 07:36
Powinieneś zagrać rolę konia debi..
Komand
Komand 09.09.2020, 22:50
Ale się nawalili...
zaqwsx
zaqwsx 09.09.2020, 22:05
Pewnie nachlany był, jak to często bywa (skoro taka pomyłka). Nie wiem co gorsze, czy pijany myśliwy czy kierowca. Różnica jest taka, że tych drugich się kara, zwalcza, zapobiega i odbiera prawo jazdy (i bardzo słusznie). Pijani myśliwi z bronią palną jednak ciągle jacyś tacy bardziej uprzywilejowani. Nawet jeżeli nie był pijany to wyraźnie ma problemy ze wzrokiem, dlatego nie powinien mieć prawa do broni tak samo jak inni w takich przypadkach nie mają prawa do kierowania pojazdem. Chciałbym aby ten poniósł wszelkie konsekwencje, choć na cuda nie liczę skoro ofiarą jest ''tylko'' zwierzę a nie człowiek.

Pozostałe