- Na dzień dzisiejszy coraz trudniej znaleźć inwestora, który chciałby ulokować inwestycje na terenach istniejących w Lubaniu. To znaczy, że niezbędne jest tworzenie nowych miejsc, które będą atrakcyjne dla przedsiębiorców. - mówi prezes KSSEMP Iwona Krawczyk.
Ten problem ma być wkrótce za nami, bo prace nad powiększeniem strefy są już na bardzo zaawansowanym etapie. - Dziękuję burmistrzowi Lubania, bo to dzięki jego staraniom będziemy mogli stworzyć ofertę atrakcyjną zarówno dla małych jak i dużych firm. Wspólnie z władzami Lubania prowadzimy aktualnie procedurę włączenia do strefy kolejnych 40 ha. - mówi Iwona Krawczyk.
Chodzi o tereny ciągnące się od Krzyża Milenijnego przy wyjeździe w kierunku Pisarzowic, aż do osiedla Esperantystów, gdzie siedzibę ma już Automatec. To plan bardzo przyszłościowy, bo pomyślany w kontekście Zachodniej Obwodnicy Lubania, o której burmistrz Lubania mówi jako o nadziei dla naszej miejscowości.
- Pan burmistrz czyni ogromne starania o wybudowanie zjazdu do tego terenu. Wtedy ten grunt będzie bardzo atrakcyjny. - mówi Iwona Krawczyk.
Zachodnia Obwodnica Lubania to projekt, o którego realizację lokalny samorząd zabiega od wielu, wielu lat – o potrzebie jej wybudowania słyszymy od co najmniej dwóch dekad. Przygotowane są już plany zagospodarowania, projekty, cały czas słyszy się o rozmowach na ten temat. Konkretów wciąż jednak brak, a perspektywy nie wyglądają optymistycznie.
W tym tygodniu premier Ewa Kopacz i minister infrastruktury Maria Wasiak przedstawiły plany w kontekście budowy dróg krajowych aż do 2023 roku. Powstanie 57 obwodnic, niestety Lubań nie został uwzględniony, a to właśnie ze strony władz centralnych i budżetu krajowego potrzebne są wola i pieniądze na ten cel.
Obwodnica swój bieg zaczynać miałaby od drogi krajowej K30. Jeśli nie rząd to może marszałek zrobi coś w tym kierunku. Iwona Krawczyk jako przewodnicząca Komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki w sejmiku województwa zapewnia, że będzie starała się o wykonanie stosownego zjazdu do terenów inwestycyjnych. W dotychczas publikowanych dokumentach Urzędu Marszałkowskiego konkretów wciąż brak. Wszystkie plany są więc raczej pobożnym życzeniem.
Brak zjazdu może być sporym problemem dla mieszkańców ulicy Esperantystów. Gdyby potencjalny inwestor zdecydował się na ulokowanie na nowych terenach inwestycyjnych swojego zakładu oznaczałoby to dla nich spore niedogodności. Jedyna droga prowadząca do siedziby firmy wiodłaby, bowiem tuż pod ich oknami.
Napisz komentarz
Komentarze