Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
niedziela, 15 grudnia 2024 14:31
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Pożar w Kościelniku Dolnym

Nieszczęśliwie zakończył się pożar sadzy w kominie dla starszego małżeństwa mieszkającego w Kościelniku Dolnym koło Lubania. W wyniku pożaru małżonkowie stracili niemal całe wyposażenie domu. 

Całe nieszczęście rozpoczęło się od płonących sadzy w kominie. Około 2 w nocy do jednorodzinnego domu w Kościelniku wezwana została PSP z Lubania i ugasiła płonące sadze. Komin był tak rozgrzany, że nie szło go dotknąć, kiedy odjechali strażacy pilnowałem czy nic się od niego nie zajmie – opowiada nam gospodarz. Około godziny 6 rano zaczęła płonąc część mieszkalna na poddaszu, ogień pojawił się przy kominie, który parę godzin wcześniej zajął się płonącymi sadami – musiałem nad ranem przysnąć, kiedy się obudziłem płonęło już całe poddasze – dodaje właściciel.

Starsze małżeństwo na poddaszu miało większość rzeczy, całkowitemu zniszczeniu uległa kuchnia i całe jej wyposażenie, zalane i okopcone zostały pozostałe części wyposażenia i garderoby.

W tej chwili pogorzelcy są w szoku, nie wiedzą od czego zacząć i co zrobić. Wszystko jest zniszczone i okopcone. Ocalał tylko jeden pokój – mówi Dyrektor GOPS Ewa Figurskana pewno ci Państwo dostaną od nas zasiłek na już, żeby mogli kupić podstawowe rzeczy: wodę, ubrania, środki czystości. 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej obiecuje przygotowanie publicznej zbiórki na rzecz pogorzelców, o akcji z pewnością będziemy informowali na naszym portalu.

Przypominamy, w samym powiecie lubańskim płonące sadze co roku są przyczyną przynajmniej kilku pożarów. Dlatego warto zadbać o regularne czyszczenie kominów. Jeżeli sami nie jesteście w stanie tego zrobić skorzystajcie z usług firm kominiarskich. Pół godziny pracy bądź wydatek kilkudziesięciu złotych może zwrócić się z nawiązką.


Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym

Pożar w Kościelniku Dolnym


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Irena 26.10.2015 09:44
Problem leży w złej jakości węgla jaki sprzedają nam składy. W piecu palimy tylko węglem od 22 lat. Niestety w ciągu ostatnich dwóch lat 4 razy zapalił nam się komin. Kominiarzy w sezonie obecnie wołamy co 2 miesiące. Wynoszą wiadra sadzy. Kiedyś przychodzili raz w roku i wynosili garstkę sadzy. Podejrzewam, że właściciele składów biorą od kopalni najgorszy węgiel a nam sprzedają jako super produkt. I tu jest pies pogrzebany

Gosc 24.10.2015 10:27
,,Gratulacje' dla strażaków.

Galileon1 24.10.2015 22:06
Jassne! Fundamenta to rzecz święta, a te zdaje się uratowali w całości...?

grześ 23.10.2015 22:14
Sansui i Ernest M ,debili ni sieją ,sami się rodzą ,to oczywiście do was kretyni , kominiarz może sobie być , a komin i tak może się zapalić , macie o tym takie pojęcie jak wydymać sandała w gumowcu zamiast prezerwatywy , a jeśli komuś dowalić to tym , którzy gasili pożar i nie dopilnowali , czy zrobili to jak należy , płacimy na to podatki , a GOPS od tego właśnie jest , by pomóc w takich wypadkach , a nie tym, co całe życie żerują na darmówce

Sansui 24.10.2015 08:56
Oczywiście..... alkoholikowi dać węgiel, matce na pampersy ... bo gops mu wlewał a matkę po szparze podrapał, właśnie od tego jest gops jak rozumiem....prezerwatywy aaaa i owszem, mogli by rozdawać, zostało by 3/4 kasy więcej dla powodzian na przykład :D

Galileon1 23.10.2015 21:32
Problem czyszczenia przewodów kominowych przez kominiarzy to jedna wielka fikcja: pamiętam jak to było za komuny - przychodził kominiarz i nawet nie pytał czy czyścić tylko siadał i wypisywał kwit na 15 zeta... Powód? - a która gospodyni w trakcie używania kuchni wyrazi zgodę na czyszczenie? Chyba tylko taka która lubi za każdym takim "razem" odnawiać od podstaw całe mieszkanie bowiem energiczne wpuszczenie kuli ze szczotką w kmin w trakcie palenia to jakby granat wrzucić w komin...Wiedzą o tym kominiarze i aby się nie narobić a zarobić przychodzą w porze palenia (nota bene - a kiedy mają chodzić, nocą też ludzie palą!!) więc nigdy nie zapowiadana wizyta kominiarza kończyła się... pobraniem opłaty i tyleś go widział... Gdyby dzień/dwa przed rozwiesił informację lub ustalił całorocznie obowiązujący grafik wizyt - pewnie by tak łatwo dniówki nie zaliczał...Kominiarz - chodził, urzędowy kwit o czyszczeniu - był, a sadze w kominach regularnie płonęły...no chyba że gospodarz lub synowie (ja z bratem) sami w czas niepalenia na strych wchodzili i komin własną szczotką+5kg młot na końcu linki od góry do dołu czyścili...a potem z piwnicy worami sadze wynosili.

wert 24.10.2015 18:52
Kominiarze chodzili po domach za komuny,teraz to chyba nie.Trzeba samemu ich wezwać do czyszczenia i można to zrobić w lecie,jak w piecu się nie pali.Tylko że wielu tego nie robi bo nie chce płacić ok.50zł.Kto dzisiaj by zgodził się płacić kominiarzom tylko za kwitek,a nie za wykonanie usługi czyszczenia?.

Galileon1 24.10.2015 21:51
Zgadza się - za komuny był to admin. przymus, jak dziś przymusem pod rygorem ustawy o...unikaniu podatków! są okazuje się obowiązkowe opłaty/od numeru za wywóz śmieci... Jestem za, ale pod warunkiem że 100% śmieci idzie w wory i kontenery a nie - jak obecnie - w dużym % w piece nocami...a kto bezczelniejszy - okrągłą dobę...Pamiętam jak kominiarze - zapewne siłą bezwładności i nabranego za komuny "rozpędu" - chcieli kontynuować proceder. Powszechnie zamknięte bramy i bramki spowodowały, że wreszcie przejrzeli na zamazane sadzyma oczy swe kaprawe - i od bram finansowego Raju jak niepyszni byli odstąpili... Inną kwestią jest ew. żądanie przez JE Ubez"pieczyciela "okazania się" kwitami kominiarskimi gdy komuś upieczonemu u niego ubez"pieczonemu spłonie chałupa czy dach...I pewnie cudu by trzeba by - gdy belki się pospalały - rzeczone kwity ocalały, ale to już przecież nie Ubez"pieczyciela kłopot jeno pogorzelca...

Adam 23.10.2015 20:08
To jest Kościelnik a nie Kościelnik Dolny... Jak się podaje miejscowość to chociaż napiszcie poprawną

CBoska Andzia 24.10.2015 13:04
Poprawnie nazwa brzmi: Kościelniki

Adam 24.10.2015 20:01
Poprawana nazwa brzmi Kościelnik... chyba jednak wiem lepiej w jakiej miejscowości mieszkam... Nie nasza wina ze kiedyś jakiś durny urzędnik bez mózgu przemienił se nazwy każdej z wiosek na kościelniki, Ale Kościelnik jest normalnie bez "i" na końcu. Dalej są Kościelniki Dolne, średnie i Górne...

CBoska Andzia 24.10.2015 21:16
* Kościelniki Dolne (niem. Nieder-Steinkirch) – wieś w Polsce położona w województwie dolnośląskim, w powiecie lubańskim, w gminie Lubań.* Kościelniki Górne (niem. Ober-Steinkirch) – wieś w Polsce położona w województwie dolnośląskim, w powiecie lubańskim, w gminie Leśna.* Kościelniki Średnie (niem. Mittel-Steinkirch) – wieś w Polsce, na Śląsku, położona w województwie dolnośląskim, w powiecie lubańskim, w gminie Leśna.+++++++++++ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJIz dnia 13 grudnia 2012 r.w sprawie wykazu urzędowych nazw miejscowości i ich części

Herakliusz 25.10.2015 17:07
Czyli sprawa Kościelników wyjaśniona czyli rozwiązana. Adam już teraz wiesz gdzie mieszkasz? Do tej pory trwałeś w błędzie.

Adam 26.10.2015 05:30
Oczywiście, że wiem gdzie mieszkam. Mieszkam w Kościelniku, bo ogólnie to są 4 wioski: Kościelnik, Kościelniki dolne, Kościelniki Średnie i Kościelniki Górne... Nawet na googlu se na mapach mozna to zobaczyć...

CBoska Andzia 26.10.2015 08:50
Czyli pożar był w Kościelnikach Dolnych

Ernest M 23.10.2015 17:56
Obywatel Sansul ma rację. Dowalić mandat i ogłosić urbi et orbi we wsi że takie są skutki bezmózgowia. Spalone mienie można odtworzyć - ale życia już nie. Jeden tylko ponoć i to na Bliskim Wschodzie - zmarwtychwstał i to nie wiadomo jak z tym cudem naprawdę było.Takie to skutki nieprzestrzegania przepisów p. Pożarowych.

Karolus 23.10.2015 20:56
Nie jeden a dwóch. Skandalem jest ciągłe pomijanie Łazarza.

Ernest M 23.10.2015 22:39
Wielebny!Do nauk. W Piśmie zwanym Świętym stoi czarne na białym. Łazarz został wskrzeszony. Z martwych powstał - jak twierdzą pisarze - tylko Jezus zwany Chrystusem. Różnica jak już wiesz pomiędzy zmartwychwstaniem a wskrzeszeniem jest zasadnicza. Wskrzesić może tylko ktoś.

Karolus 24.10.2015 14:36
Łaskawco!Mniejsza o nazewnictwo, wszak i myszkę komputerową zwano wskaźnikiem stołokulotocznym, zaś lewicę - PZPR. W swym poście nie poruszyłeś metody powrotu z zaświatów i siły sprawczej tegoż, a sam fakt wyrażający się w odzyskaniu życia. Reasumując - w zaświatach byli obaj, obaj wrócili cali i zdrowi. I w żaden sposób nie mogą pomóc na chroniczną odporność na zdrowy rozsądek u pogorzelców.

Ernest M 24.10.2015 21:25
Wasza Czcigodność!Właśnie w tej metodzie przywracania z zaświatów najtęższe łepety teologiczne mają odwieczny dylemat. Problem ponadto i ten, że w tym przypadku wskrzesicielem stal się ten który później sam się wskrzesił , aczkolwiek bywały czasy, że i wśród teologów nie było w tym zgody, bowiem wielu, nawet natchnionych twierdziło, że Wielki Syn też został wskrzeszony przez Wielkiego Boga Ojca.Ale zostawmy te baśnie z tysiąca i jednej nocy naiwnym. Pogorzelcom i tak trzeba współczuć bo na żaden cót liczyć już nie mogą.

Sansui 23.10.2015 16:58
Kominiarz zawitał na tym kominie przed sezonem grzewczym ? , głupota to nie jest przypadek losowy a GOPS rozdaje na prawo i lewo pieniądze no ale z własnej kieszeni nie daje to co tam.

czytelniczka 24.10.2015 01:07
jak zwykle bardzo "błyskotliwy" komentarz....jak wszystkie w twoim wydaniu...

Sansui 24.10.2015 08:58
Gminny Osrodek Pomagania Sukom to nie lekarz od głupoty.

Reklama
Reklama
ReklamaZakład pogrzebowy ZGiUK Lubań
Jarmark Radogoszcz
konkurs
Sylwester
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama