EURO-NYSA-TICKET pozwala na swobodne przemieszczanie się transportem publicznym: koleją, autobusami i komunikacją miejską na terenie przygranicznych regionów Dolnego Śląska, Saksonii i Kraju Libereckiego. Bilet obejmuje m.in. połączenia z Bolesławca do Görlitz, Jeleniej Góry do Harrachova czy Lubania do Węglińca. Honorowany jest przez Koleje Dolnośląskie, Polregio, ODEG, Die Länderbahn i České Dráhy.
Od Bolesławca, przez Niemcy do Liberca czy Budziszyna kupujemy jeden bilet i podróżujemy bez najmniejszego problemu. Ta międzynarodowa współpraca trwa od lat, zacierając granice między państwami – mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.
W ramach projektu smartENT planowane są zmiany, które ułatwią zakup biletu oraz poprawią dostęp do informacji o jego ofercie. Projekt zakłada likwidację barier technicznych, lepszą integrację rozkładów jazdy i wspólnych taryf, a także rozwój sprzedaży internetowej.
Dolnoślązacy na styku trzech granic mają coraz łatwiejszą możliwość przemieszczania się. Jeden wspólny bilet kolejowy jest tego doskonałym przykładem – mówi Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.
Ważnym elementem planowanych zmian jest także elektryfikacja linii kolejowej Zgorzelec – Görlitz, co pozwoli pociągom KD dojeżdżać do Niemiec bez przesiadek. To, jak podkreślają przedstawiciele Kolei Dolnośląskich, usunie ostatnią techniczną barierę w pełnej integracji transgranicznych połączeń.
Zmiany wspierać mają również zapowiadane modyfikacje przepisów. Ministerstwo Infrastruktury chce przekazać samorządom wojewódzkim rolę integratora transportu publicznego zarówno kolejowego, jak i autobusowego.
Czas na publiczne postawienie pytania, czy jesteśmy już gotowi na powołanie do życia Wojewódzkiego Zarządu Transportu Publicznego? – mówi Łukasz Sęk z Urzędu Marszałkowskiego.
Projekt smartENT to kolejny krok w stronę zbliżenia regionów i likwidowania granic na mapie codziennego życia mieszkańców pogranicza.
Napisz komentarz
Komentarze