Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 12 czerwca 2025 11:18
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
Reklama

Wspólny bilet na trójstyku granic zyska nowe funkcje. EURO-NYSA-TICKET jeszcze bardziej dostępny

Od ponad 20 lat mieszkańcy i turyści mogą podróżować jednym biletem przez pogranicze Polski, Niemiec i Czech. Teraz bilet EURO-NYSA-TICKET ma zostać rozbudowany, korzystanie z niego będzie jeszcze wygodniejsze, a dostępność większa.
Wspólny bilet na trójstyku granic zyska nowe funkcje. EURO-NYSA-TICKET jeszcze bardziej dostępny

Autor: Koleje Dolnośląskie

EURO-NYSA-TICKET pozwala na swobodne przemieszczanie się transportem publicznym: koleją, autobusami i komunikacją miejską na terenie przygranicznych regionów Dolnego Śląska, Saksonii i Kraju Libereckiego. Bilet obejmuje m.in. połączenia z Bolesławca do Görlitz, Jeleniej Góry do Harrachova czy Lubania do Węglińca. Honorowany jest przez Koleje Dolnośląskie, Polregio, ODEG, Die Länderbahn i České Dráhy.

Od Bolesławca, przez Niemcy do Liberca czy Budziszyna kupujemy jeden bilet i podróżujemy bez najmniejszego problemu. Ta międzynarodowa współpraca trwa od lat, zacierając granice między państwami – mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.

W ramach projektu smartENT planowane są zmiany, które ułatwią zakup biletu oraz poprawią dostęp do informacji o jego ofercie. Projekt zakłada likwidację barier technicznych, lepszą integrację rozkładów jazdy i wspólnych taryf, a także rozwój sprzedaży internetowej.

Dolnoślązacy na styku trzech granic mają coraz łatwiejszą możliwość przemieszczania się. Jeden wspólny bilet kolejowy jest tego doskonałym przykładem – mówi Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

Ważnym elementem planowanych zmian jest także elektryfikacja linii kolejowej Zgorzelec – Görlitz, co pozwoli pociągom KD dojeżdżać do Niemiec bez przesiadek. To, jak podkreślają przedstawiciele Kolei Dolnośląskich, usunie ostatnią techniczną barierę w pełnej integracji transgranicznych połączeń.

Zmiany wspierać mają również zapowiadane modyfikacje przepisów. Ministerstwo Infrastruktury chce przekazać samorządom wojewódzkim rolę integratora transportu publicznego zarówno kolejowego, jak i autobusowego.

Czas na publiczne postawienie pytania, czy jesteśmy już gotowi na powołanie do życia Wojewódzkiego Zarządu Transportu Publicznego? – mówi Łukasz Sęk z Urzędu Marszałkowskiego.

Projekt smartENT to kolejny krok w stronę zbliżenia regionów i likwidowania granic na mapie codziennego życia mieszkańców pogranicza.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Strefa 10.06.2025 12:48
Niemcy i elektryfikacja... Tak przynajmniej już od 5-6 lat... Nie spiesza się... Bo nie muszą...

ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Reklama
pokazy
galeria pod schodami
gry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama