Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
niedziela, 12 maja 2024 23:33
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaNeoPunkt Lubań sprawdź na Allegro

Gdzie te listy? Poczta Polska wdraża plan naprawczy w lubańskiej placówce, a listy nadal nie dochodzą

Adresaci z powiatu lubańskiego nadal na próżno wypatrują swoich listów. Doszło do tego, że w lubańskiej placówce nie da się już złożyć skargi, czy interweniować (jak dotychczas), bo kierownictwo po prostu nie przyjmuje klientów. Zapytaliśmy rzecznika Poczty Polskiej, kiedy listy w końcu dotrą do adresatów?
Gdzie te listy? Poczta Polska wdraża plan naprawczy w lubańskiej placówce, a listy nadal nie dochodzą

Autor: Obraz Eveline de Bruin z Pixabay

Po naszych publikacjach dotyczących działalności Poczty Polskiej w Lubaniu odnieśliśmy wrażenie, że sytuacja uległa poprawie. Niestety wygląda na to, że poprawa była chwilowa, bądź dotyczyła jedynie mieszkańców Lubania. Otrzymaliśmy informacje, że teraz problem dotyka mieszkańców mniejszych miejscowości, choćby Zaręby czy Olszyny. Co ciekawe, jedna z czytelniczek informuje o nowej, skutecznej praktyce redukującej ilość skarg i reklamacji składanych w Urzędzie Pocztowym w Lubaniu.

Wczoraj przyszedł list z mandatem, oczywiście, jak się okazuje, to już kolejny monit wysłany z niemieckiego urzędu. Gdyby pierwszy list w ogóle dotarł, to do zapłaty byłoby 50 euro, teraz jest już 86 euro. Poszłam na pocztę, a tu niespodzianka - nie ma naczelnika, kierownika, zastępcy, nie ma nikogo, nikt nie przyjmuje, nikt nic nie wie. Na skargę można sobie pójść do Pana Boga chyba. Najprostszy sposób żeby problemu nie było, to udawać, że wszystko jest ok i nie przyjmować wkurzonych klientów. Ciekawe, ile jeszcze niespodzianek czeka na mnie gdzieś na lubańskiej poczcie. - napisała czytelniczka na redakcyjną pocztę. 

Takich historii można przytoczyć bez liku, przynajmniej przez ostatni rok. Podjęcie tematu przez Prokuraturę obudziło nadzieję, że coś się jednak zmieni i Poczta Polska zacznie wywiązywać się z zawartej z mieszkańcami umowy. Jeszcze z końcem czerwca pytaliśmy naszych czytelników, czy sytuacja z dostarczaniem poczty uległa poprawie. W ankiecie wzięło udział 463 mieszkańców i 90% z nich oceniło sytuację negatywnie. 

Zapytaliśmy dziś rzecznika prasowego Poczty Polskiej, jak ocenia sytuację w lubańskiej placówce.

Urząd Pocztowy w Lubaniu jest w trakcie wdrażania planu naprawczego, celem przywrócenia właściwej jakości świadczonych usług. Reorganizujemy pracę listonoszy, pozyskujemy nowych pracowników. W efekcie podjętych już działań nie odnotowujemy systemowych zaległości w zakresie doręczonych przesyłek, a sytuacja w perspektywie najbliższego czasu powinna ustabilizować się na pożądanym poziomie. Klientów, którzy odnotowali spadek jakości świadczonych przez Pocztę usług, najmocniej przepraszamy.

Przypominamy również, że Klienci mają prawo do zgłaszania skarg i reklamacji w każdym urzędzie pocztowym, pisemnie na adres: Poczta Polska S.A. ul. Rodziny Hiszpańskich 8 00-940 Warszawa, telefonicznie na nr 0801333444 lub mailowo pod adresem [email protected]

Odpowiedź rzecznika jest konkretna. Poczta Polska przyznaje, że lubańska placówka działa źle, bo w innym wypadku po co wdrażać program naprawczy. Po drugie, owy program jest w trakcie wdrażania, więc nie może pewnie przynieść natychmiastowych efektów. Tylko, jak to się przekłada na kłopoty tych, którzy nadal nie otrzymują korespondencji i ponoszą tego koszty?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ania 30.07.2023 22:31
U nas to samo. Ale co się dziwić jak po 20 latach zarabiamy najniższe krajowe

Hebel 30.07.2023 13:47
Te plany naprawcze i inne historie to to taka zasłona dymna żeby coś powiedzieć, cokolwiek żeby było powiedziane żeby przeczekać i coś powiedzieć. Jak by się dało coś zrobić to by było zrobione już dawno. Nawet wierchuszki pocztowej czy lokalnej czy tej wyżej nie idzie wy*******ić z katapulty na kuroniówe bo za te pensje drugich nie będzie a jak nawet to o niczym pojęcia mieć nie będą. Poczta ma obowiązek! utrzymywać placówki kompletnie nierentowne w każdym miejscu gdzie one są i dopłacać do nich. Jak wszystko co państwowe wymaga dopłacania. To jaki program naprawczy? Co za bzdety.

Zeb 28.07.2023 09:36
Ja po 20 latach pracy zarabiałem najniższa krajową dlatego się zwolniłem.

Xyz 27.07.2023 22:59
Dobrze że na gorze jest krata która dzieli mnie z panią kierownik, raz w tygodniu sama zapytam na swój koszt autem na pocztę żeby mi listy wydali… bo nic do mnie nie dochodzi bo mieszkam na wiosce. Nie wspomnę już o tym ze na poczcie taka bieda ze listonosz wypisuje jedno awizo na mnie i na męża …

Kajko 27.07.2023 14:52
Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak to jest w państwach ościennych? rano wysyłam zwykły list lub paczkę na poczcie w Goerlitz a na następny dzień ta przesyłka jest u odbiorcy w Aachen około 700 km. Czyżby tam była inna poczta lub pracowali inni doręczyciele?

Awizo awizo 27.07.2023 13:15
W poniedziałek od rana siedziałam w domu, nie wyszłam nawet na chwilę do sklepu obok. Po południu znajduję w skrzynce awizo :) Domofon i dzwonek do drzwi działają, ale 3 piętro to już wyprawa :)

Gmina Leśna 27.07.2023 23:22
kurier z poczty gmina Leśna to jedna wielka porażka😡Paczki non stop awizowane do odbioru zazwyczaj na poczcie lub robotę jego muszą wykonać listonosze 😡nie miły Pan ,który chyba pracuje za kare.

cywil 28.07.2023 09:21
Ale codziennie poczta pozwala mu (kurierowi) na dojazd do Leśnej (gdzie mieszka) samochodem służbowym. Tak właśnie poczta tnie koszty utrzymania.

AleAleAle 27.07.2023 09:08
Wystarczy sprawdzić w internecie, aktualnie przyjęć na pocztę w Lubaniu nie ma i ze względu na zmiany nadchodzące pod koniec roku, pewnie już nie będzie, porządny dziennikarz pewnie byłby w stanie to zweryfikować. To oznacza jedno, że odpowiedź rzecznika nie była konkretna tylko olewająca, z resztą reorganizacja..... 😁

poszkodowany 27.07.2023 08:23
Nigdy nic się nie zmieni bo to pisowskie gów...o jest.

lubaniak 27.07.2023 08:17
Najbardziej wqrza mnie jak otrzymuję przeterminowane faktury i muszę płacić karne odsetki. Z jednej strony są to drobne kwoty i niby nie warto się tym przejmować. Z drugiej jednak... Ziarnko do ziarnka... Tak to będzie do czasu gdy pojawi się jakaś prywatna konkurencja.

Facet 27.07.2023 01:08
Ogłosić nowy przetarg i pozwolić innym firmom dostarczać przesyłki

Vc 26.07.2023 22:28
Zwolnić kierownictwo łącznie z naczelnikiem i zamknąć ten bajzel.

Rysiek 26.07.2023 22:24
Poczta niby Polska a godła pościągali!

E 26.07.2023 21:48
chciałam isc pomóc do do innego urzedu z roznoszeniem zaległych listów to sie pani naczelnik nie zgodziła bo poczta musialaby wypłacic nadgodziny

Praca jak marzenie 26.07.2023 21:15
Najlepiej iść do pracy, jako doręczyciel i samemu dostarczać. Nie ma innego wyjścia. Piękna i wyczerpująca praca, zwłaszcza ta z rotacją po wioskach.

xyz 26.07.2023 21:06
"Odpowiedź rzecznika jest konkretna". Czy redakcja mogłaby rozwinąć tą myśl? Może pomogą w tym te zwroty z wypowiedzi rzecznika jak "przywrócenia właściwej jakości świadczonych usług" (przesyłki się dostarcza albo nie. To usługa zero jedynkowa. A to czy listonosz jest w liberii i kłania się grzecznie mówiąc "dzień dobry" ma tu marginalne znaczenie. Tu nie chodzi tyle o jakość, co o terminowość albo w ogóle o wykonanie usługi dostarczenia przesyłki). "nie odnotowujemy systemowych zaległości w zakresie doręczonych przesyłek". Skoro ludzie dalej się skarżą, to jakieś inne zaległości widocznie są. "sytuacja w perspektywie najbliższego czasu". Ile to jest najbliższy czas i to z perspektywą? Jak dla mnie to najbardziej konkretne stwierdzenie rzecznika:)). A dla was? Chyba inaczej rozumiem pojęcie "konkretna odpowiedź" niż redakcja.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPizzeria Marezo Lubań
Reklama