Groźny wypadek na łączniku do A4

  • 23.08.2021, 08:32 (aktualizacja 23.08.2021, 08:43)
  • red.
Groźny wypadek na łączniku do A4

Podziel się:

Oceń:

Do bardzo groźnego wypadku doszło dziś rano (23.08) na DW 296 między Henrykowem Lubańskim a Godzieszowem. Kobieta kierująca Oplem Corsą w zakręcie straciła kontrolę nad autem, wypadła z drogi i z impetem uderzyła w drzewo.

Do wypadku doszło na ostrym zakręcie, gdzie często dochodzi do podobnych sytuacji. Kierująca Oplem jadąc w kierunku Lubania nie dostosowała prędkości do warunków panujących na drodze i gdy wychodziła z zakrętu auto wpadło w poślizg. Corsa zjechała na drugą stronę jezdni, wypadła z drogi i bokiem uderzyła w drzewo. Kobieta na szczęście podróżowała sama, bo drzewo wbiło się w fotel pasażera.

Z pomocą poszkodowanej ruszyli kierowcy, jeden z nich to ratownik Karkonoskiej Grupy GOPR, który był świadkiem zdarzenia. Kierująca Oplem doznała poważnych obrażeń, a przybyły na miejsce zespół ratownictwa medycznego przetransportował poszkodowaną do szpitala.

Na czas działań ratowników droga w miejscu wypadku była nieprzejezdna. Około 7:45 ruch odbywał się już wahadłowo.

Na miejscu działały: dwa zespoły ratownictwa medycznego, policja i JRG PSP Lubań.

To kolejny raz gdy na drodze łączącej Lubań ze zjazdem na autostradę A4 dochodzi do groźnego wypadku. Scenariusz zawsze jest ten sam, mokra nawierzchnia i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze.

red.

Zdjęcia (12)


Komentarze (19)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

pracownik strefy
pracownik strefy 01.09.2021, 10:03
Nikt nie powiedział jeszcze o stanie technicznym samochodu. Wiele jeździ po drogach "złomków" które zagrażają życiu użytkowników. A to zawieszenie ma luzy i co najważniejsze OPONY. To jest podstawa. Jeśli ktoś jeździ z bieżnikiem o wysokości 3mm to sam się prosi o nieszczęście.
To wszystko razem wzięte daje efekty w postaci takich wypadków, czyli:
- niedostosowanie prędkości do panujących warunków na drodze
- stan techniczny pojazdu
- opony
- używanie telefonu podczas jazdy
- pośpiech
Nie ma co wymyślać przyczyn w postaci złego wyprofilowania zakrętów czy nieodpowiedniego składu asfaltu.
Jeżdżę tą drogą 11 lat do pracy mogę stwierdzić, że jeżeli ludzie będą stosować się do warunków panujących na drodze i przede wszystkim jeździć w 100% sprawnym autem z dobrymi oponami takich sytuacji będzie można uniknąć
megafaka
megafaka 26.08.2021, 09:51
Sądząc po komentarzach "Fachowców" od budowy dróg to powinni się jeszcze wypowiedzieć dlaczego i na Autostradach są wypadki bez udziału drugiego uczestnika ??
Też coś źle zostało wykonane ??? Żenada :(
Prędkość nie zabija ...tylko to co Cię zatrzyma....
Anna
Anna 25.08.2021, 13:05
Szok i niedowierzanie. Aniu spoczywaj w pokoju.
Paweł
Paweł 24.08.2021, 12:28
Niestety Ania zmarła
Smutek
Smutek 24.08.2021, 23:07
😢[*]
Ula
Ula 24.08.2021, 13:17
Ania? Nie Agnieszka? Plotki chodzą nieźle. Skąd była? :(
Piotrek
Piotrek 23.08.2021, 17:47
Jeżdżę tą drogą już cztery lata do pracy i zapewniam wszystkich ,kto jedzie przepisowo tą drogą bez względu na to czy pada deszcz czy świeci słońce z żadnego zakrętu nie wypadnie. Pomijam fakt pisania sms-ow w czasie jazdy itp. trochę zdrowego rozsądku.tyle w Pp
Wolno nie było
Wolno nie było 23.08.2021, 11:43
..widać po zdjęciach
Cezary Cezary
Cezary Cezary 23.08.2021, 11:32
Brawo dla fotografa, w pierwszym momencie myślałem że to jakiś SUV a nie pierdzidełko, perspektywa ma znaczenie ;)
Dariusz m
Dariusz m 23.08.2021, 09:56
Scenariusz jak scenariusz, ale kwestia wyprofilowania zakretu by rowniwazyć siłe odsrodkową pojazdu w ruchu to jedno, wyrowkowanie powierzhni drogi czyli zmniejszenie powierzchni styku asfaltu i opon a tym samym zmniejszenie powierzchni tarcia i przyczepnosci pojazdu do nawierzchni to drugie i po trzecie podniesienie efektu aquaplaningu na dridze z powodu zalegajacej wody w wyzlobieniach po rowkowaniu asfaltu. Wymyslili droge inzyniezy ale zapomnieli chodzić na fizyke do szkoly podstawowej.
Heniu
Heniu 23.08.2021, 12:09
Droga to nie tor wyścigowy panie inzynier od madrych słówek. Z tego co wiem tam stoi znak 50... ile było to pozostawię bez odpowiedzi
Na jakiej podstawie stwierdzasz ze tarcie poprzez frezowanie uszorstniające jest zmniejszone? Odpowiedz znajdziesz we wzorach na siłę tarcia
Dariusz
Dariusz 24.08.2021, 23:35
Kiedys w tym miejscu bylo ograniczenie do 70 km/h. (niestety sam podzielilem los jak wielu na tym zakrecie i auto nadawalo sie tylko na szrot - najwazniejsze, ze nic sie nikomu nie stalo). Dopiero po kolejnych wypadkach, ktos wpadl na pomysl, zeby tam postawic 50km/h. Czy to sprawe zalatwilo - watpie. Podzielam zatem zdanie Dariusza m i sie do niego przychylam. Ten zakret jest po prostu beznadziejnie wyprofilowany...i niebezpieczny ! Tak czy inaczej - noga z gazu jak tylko popada.
Kierowca
Kierowca 23.08.2021, 13:07
Weź suwmiarkę i zmierz dziś wysokość frezu. Potem porównaj z tą, jaką zostawiła frezarka. Nalej do frezu, którego nie ma trochę wody a potem filozofuj o sile tarcia. Przekonasz się, jak śliski to temat.
Inżynier
Inżynier 23.08.2021, 23:34
Czy znaki nie obowiązują Panie Suwmiarka?
Kierowca
Kierowca 25.08.2021, 18:40
Oczywiście że przepisy obowiązują. Ale przyjrzyj się, jaki jest odpływ wody z tego frezu. Żaden. Więc po co ten frez? Źle położony. I tyle. Można postawić jeszcze znak do 10 km/godz, może jeszcze zbudować szykany poprzeczne... Wszystko można. Tylko że to nie droga osiedlowa a powiatowa. I jest jej zarządca, który śpi.
xyz
xyz 26.08.2021, 11:45
wojewódzka zanim coś napiszesz sprawdź
Kierowca
Kierowca 23.08.2021, 09:10
Niestety, frez na śliskim asfalcie też się ściera. To półśrodek. Inna sprawa to parametry położonego kilka lat temu asfaltu. Pozostawiają wiele do życzenia. Skoro droga jest powiatowa to starosta i podległe mu służby drogowe powinny cos z tym zrobić. Że o wyprofilowaniu zakrętów nie wspomnę.
KM
KM 23.08.2021, 22:15
Droga jest wojewódzka....DSDiK
Igor ®
Igor ® 23.08.2021, 11:03
Oczywiście! najlepiej zedrzeć asfalt i postawić ograniczenie do 10 km/h bo frezki się starły ...

P.S. Foto ciekawie obrazują jak jesteśmy bezpieczni w blaszanych skorupach ... szczególnie od momentu walki inżynierów z działem zarządzania kosztami produkcji w fabrykach żelaza. Dla takiej konstrukcji powinny być 2 cylindry po 50ccm i kaganiec na 70 km/h!

Pozostałe