
Podziel się:
Oceń:
Nowy przystanek Lubań Miasto
Głównym celem programu Ministerstwa Infrastruktury jest zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla lokalnych społeczności przez uzupełnienie lokalnej i regionalnej punktowej infrastruktury pasażerskiej. Działania takie mają doprowadzić do ograniczenia wykluczenia komunikacyjnego. Uwagi do rządowego projektu programu rozbudowy infrastruktury kolejowej dla pasażerów można było zgłaszać od 24 listopada do 2 stycznia. Teraz ministerstwo opublikowało wyniki konsultacji publicznych.
Dla województwa dolnośląskiego, jedną z propozycji zmiany w programie, była budowa dodatkowego przystanku kolejowego dla miasta Lubań. Uwagę uwzględniono, co oznacza, że istnieje duża szansa na powstanie dodatkowego przystanku kolejowego. Na razie nie wiadomo jeszcze gdzie, kiedy i za jaką kwotę miałby powstać przystanek w Lubaniu. Wiadomo natomiast, że Program budowy/modernizacji przystanków kolejowych obejmuje lata 2020 - 2025.
No to was wszystkich tutaj wzięli pod tak zwany włos.Ta informacja miała wyjść w media 1kwietnia- a że się redahtorowi z lekka popier....ło i pościł 1 marca.
Nie jest zly pomysl.
Ulica Graniczna- Torowa dobre miejsce .
Autobusow jezdzi malo ,albo wcale a pociag zawsze.
Tanio ,wygodnie , z klimatuzacja ,zniżką.
Pkp w lubaniu faktycznie na koncu swiata.
Uważam, że totalną głupotą będzie robienie drugiego przystanku w Lubaniu. To nie jest Zgorzelec gdzie między dwoma stacjami jest chyba 5km odległości, nawet nie wyobrażam sobie gdzie w Lubaniu miałby być taki przystanek. Za przykładem Węglińca najlepiej by było odremontować minimalnie chociaż wewnętrzną część dworca, może jakaś jedna chociaż tablica z odjazdami, lepsze nagłośnienie komunikatów o przyjazdach i odjazdach pociągów, może kasa biletowa?...
Ministerstwo Infrastruktury rzuca żer, aby psiarnia mogła sobie poszczekać.
Pomiędzy Łukasiewicza i Miarki, w połowie, tam gdzie jest przejście w kierunku Armii Krajowej (łatwiejszy dostęp osiedla Piast a jednocześnie blisko do SP1), przystanek plus ogólnodostępna kładka dla pieszych, załatwiłoby to problem przechodzenia przez tory. Drugi na końcu Torowej, przy tunelu dla pieszych do Granicznej. Obok jest parking, blisko do Rynku.
Ale macie jarzenie. Na wybudowanie nowego będą pieniądze z poza budżetu m. Lubań. A stare budynki mądrze się rozdysponuje. Jakby nie patrzeć to pieniądze z zewnątrz. Trzeba sobie radzić. Bo Lubań a szczególnie okolice nie porażają świetnością jak kiedyś.
Lubań nie potrzebuje drugiego dworca wystarczy, że jest ten i jest bardzo zaniedbany. Może 20 lat temu drugi przystanek miałby sens, ale dzisiaj nie ma to sensu.
z przymrużeniem oka > jak już będą wybudowane te dwa przystanki kolejowe przy torowej i Karola Miarki do proszę wybudować w Lubaniu metro między szkołą na Osiedlu Piastów a dworcem kolejowym z rozgałęzieniem na Harcerską Górę ze stacją przesiadkową pod Ratuszem.
Dlaczego nie remotuje się dworca w Lubaniu innych ościennych miastach tylko ględzi się o nowym nikomu nie potrzebnym dworcu dramat .Kiedy będą policzenia do leśnej Lwówka Wlenia ITP a tu cisza koleje dolnośląskie
Do Lwówka i Wlenia już się raczej nie da, chyba że naokoło. Pomiędzy Gryfowem a Lwówkiem torów już nie ma.
Czy jakis pryncypal dojezdza do pracy pociagien i chce przystanej pkp miec na swoim podworku, znamy takie przypadki jak pan sp. minister wybudowal nikimu nie potrzebne perony dla pociagow pospiesznych, a jak wybudowac to chyba na u Gorniczej daleko do dworca.
najlepszą lokalizacją na przystanek jest kamienna góra. Już widzę te tłumy wysiadające z pociągu i maszerujące na basen.....)
"Na razie nie wiadomo jeszcze gdzie, kiedy i za jaką kwotę miałby powstać przystanek"
Gdzie ja żyłem?
Coś jak misja na Marsa... dolecimy, a "araby" już siedzą.
W ścisłym centrum miasta nie ma sensu ponieważ to tylko kilkaset metrów od dworca. Rozsądnym miejscem było by pomiędzy ulicami Polna a Starolubanska. Skomunikowana była by kamienna góra. Blisko do szpitala i nie aż tak daleko od osiedla Piast. Poza tym tamtędy planowana jest zachodnia obwodnica Lubania. Zapewne znalazło by się miejsce na parking P+R co w dzisiejszych czasach jest standartem.
Przystanek powinien być w Rynku, w podziemnym tunelu na Kamiennej Górze, a później na osiedlu Piast
W planach była ujęta realizacja na przeciw Inbag, a chodzi głównie, żeby ewentualnie zabezpieczyć lokal na potrzeby kasowo-informacyjne(coś w rodzaju BOK). Z racji regionalności połączeń rozważa się kilka formatów organizacyjnych i sprzedaży i zabezpieczenia informacji, ale i dogodność dla trasy ruchu pociągów.
Tacy "entuzjaści rozwoju kolei" we świadku kolejowym zwani "mikolami", to najbardziej nie lubiana część ludzi jeżdżącej koleją... Wszystko wiedzą najlepiej ale nigdy od strony stricte kolejarza, tylko od strony swoich fanaberii....
Dla nich polecana lektura to "Ostre cięcie" książka która naprawdę uświadomi ich że obecny "rozwój" kolei to kolejne wyprowadzanie kasy przez tych co ja wygaszali... Polecam. Dobra lektura.
Przy odpowiednio długim składzie pociąg nie musiałby się 2 razy zatrzymywać, lokomotywa koło Inbag a ostatni wagon jeszcze na starej stacji. Ten pomysł jest tak idiotyczny i absurdalny że z daleka śmierdzi mi wałkiem i korupcją.
Na Kamiennej Górze
Kolejny przystanek w tym mieście to nieporozumienie....lepszym rozwiązaniem było by poprawienie istniejącego dworca, rozbudowanie parkingów, i jakikolwiek remont budynku. Kolejny przystanek to miliony wywalone niepotrzebnie.... A stary dworzec dalej będzie popadał w ruinę...
10/10
Ul. Graniczna, z Torową. Tam nawet nie trzeba za dużo budować infrastruktury. Ulica dojazdowa jest, w tej chwili bez przejazdu "ślepa" więc można z niej zrobić dojazd z parkingiem. Wyjście praktycznie na samo centrum. Przejście pod torami jest. No i odległość od głównego dworca, co jest na plus. Bo jeżeli powstanie przystanek koło Inbagu to nieporozumienie.
Ludzie to są naprawdę ***e, myślą że poprowadzą dodatkowe torowisko i tam powstanie peron. Najlepiej pod ich klatkę schodową. Przecież tutaj chodzi o dodatkowy przystanek na już istniejącej linii. 100lat nie było kasy na remont dworca, i nagle zbudują wam tory przez środek miasta. Czym Wy myślicie, to ja nie wiem.
Janek2. Innych pytasz, a sam sobie odpowiedz czym Ty myślisz?. O jakich nowych torach bajdurzysz?. Przecież między ulicami Graniczną a Torową są tory, z Lubania na Węgliniec.
Moim zdaniem najlepszą lokalizacją byłaby ul. Karola Miarki, mieszkańcy południowo zachodniej części miasta mieliby bliżej.
Zwłaszcza pasażerowie pociągu Jelenia Góra- Węgliniec. Przecież Lubań to nie Wrocław. Jesteś leniem bierzesz taryfę, przecież i tak coraz mniej ludzie się ruszają.
Po co nowy, wystarczy wyremontować stary i poprawić drogę do niego.