Aktualizacja. Ósmoklasiści poznali wyniki

  • 04.08.2020, 08:49 (aktualizacja 05.08.2020, 17:57)
  • red.
Aktualizacja. Ósmoklasiści poznali wyniki ŁCR

Podziel się:

Oceń:

Znamy już wyniki jakie podczas egzaminów osiągnęli ósmoklasiści z terenu powiatu lubańskiego.

W samym  Lubaniu do egzaminów z języka polskiego oraz matematyki podeszło 181 ósmoklasistów, języka angielskiego 137, a języka niemieckiego 49.

Najlepiej wypadli wychowankowie Szkoły Podstawowej nr 1. Z języka polskiego uzyskali średnią 64,25%, z matematyki 52,5%, języka angielskiego 68,53% oraz języka niemieckiego 61,13%. Po ogłoszeniu wyników zadowolenia nie ukrywała także dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 4 (język polski - 58,8%, matematyka 46,6%, język angielski 63,5%, język niemiecki 51,5%).

W Szkole Podstawowej nr 3 egzamin zdawało 16 uczniów. Średni wynik placówki to 45% (język polski), 27% (matematyka) oraz 32% (język angielski).

Aktualizacja o wyniki SP nr2.

W Szkole Podstawowej nr 2 z języka polskiego zdający osiągnęli wynik 45,7%, z matematyki 26%, języka angielskiego 34% i języka niemieckiego 39%.

Dla porównania średni wynik w powiecie lubańskim wyniósł 55,7% z języka polskiego, 40,87% z matematyki, 50,81% z języka angielskiego i 42,75% z języka niemieckiego.

Jeśli chodzi o gminy z terenu powiatu lubańskiego z języka polskiego najlepszy rezultat osiągnęli uczniowie z Siekierczyna (gmina wiejska) - 60,97% (31 zdających), z matematyki uczniowie ze Świeradowa-Zdroju (gmina miejska) - 44,7% (44 zdających), a z języków obcych uczniowie z gminy miejskiej Lubań (język angielski - 57,37%, język niemiecki - 53,71%).

Lubań (gmina miejska)
język polski - 57%
matematyka - 44,01%
język angielski - 57,37%
język niemiecki - 53,71%

Świeradów-Zdrój
język polski - 55,55%
matematyka - 44,7%
język angielski - 51,31%
język niemiecki - 50,95%

Leśna
język polski - 54,1%
matematyka - 40,54%
język angielski - 37,36%
język niemiecki - 40,33%

Lubań (gmina wiejska)
język polski - 54,59%
matematyka - 36,2%
język angielski - 48,06%
język niemiecki - 38,62%

Olszyna
język polski - 56,36%
matematyka - 39,73%
język angielski - 53,7%
język niemiecki - 38,7%

Platerówka (gmina wiejska)
język polski - 42,17%
matematyka - 28,7%
język angielski - 30,56%
język niemiecki - 33,92%

Siekierczyn (gmina wiejska)
język polski - 60,97%
matematyka - 39,46%
język angielski - 52,68%
język niemiecki - 30,63%

red.

Komentarze (10)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Junkers
Junkers 10.08.2020, 12:43
A najlepsi matematycy odchodzą na emeryturę albo zajmują się rolnictwem. Ot i lubańska oświata.
Xyz
Xyz 05.08.2020, 09:12
SP2 nie chce pokazać efektow pracy zdalnej?
Aux
Aux 05.08.2020, 13:42
I bardzo dobrze. Dyrektorzy powinni się wstrzymywać z ujawnianiem takich informacji. Uczniowie, którzy zdawali i ich rodzice wiedzą, jakie są ich wyniki. Po co ma wiedzieć reszta? W jakim celu?
Baux
Baux 05.08.2020, 14:22
Dane powinny być ujawnione, rodzice chcą wiedzieć w jakiej szkole są najlepsze wyniki, a jaka szkoła sobie nie radzi. Widać poziom nauczania i podejścia do nauki zdalnej. W niektórych szkołach lekcji praktycznie nie było, nauczyciele zrobili sobie wakacje, i teraz efekty widać. W SP1 uczniowie mieli lekcje online w większości rzetelnie prowadzone, uczniowie zostali przygotowani do egzaminów i to widać.
Baux
Baux 07.08.2020, 16:09
Oj widzę że AUX boi się oceny swojej pracy. Takie argumenty mogłyby zostać uwzględnione przy kilkuprocentowej różnicy. A tak widać kto się przyłożył a kto nie. Kto potrafi przygotować a kto nie. Który nauczyciel przykładał się do pracy zdalnej a który wysłał raz w tygodniu zadania i miał wolne. A wymienione czynniki jak stres, frekwencja i potencjał w każdej szkole były podobne. I źle mnie pani zrozumiała, nie mam pretensji tylko chwalę SP1, bo niektórzy wypadli blado a zarzucają małostkowość. ??? Wyniki uczniów są ocena szkoły i nauczycieli i proszę się nie obrażać. Tak postrzegamy i nie ma to związku z ego, pretensjami i nie wiem czemu pani nazywa mnie ignorantem?
Aux
Aux 05.08.2020, 18:02
Baux właśnie przez to robi się krzywdząca i niewłaściwa opinia o szkolach. Twoja wypowiedź świadczy wyłącznie o niewiedzy o edukacji i małostkowości. Egzaminy nigdy nie dawały i nie dają wymiernych wyników i opanowania wiedzy przez uczniów. To tylko wycinek, który sprawdza wybiórczo jakiś element podstawy programowej i wykształcenia pewnych umiejętności. Na dany wynik wpływa tak wiele czynników, m. in. stres, frekwencja na ZAJĘCIACH itp. , a także najważniejsze to POTENCJAŁ i MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW., że ten egzamin to jedna z największych gwoździ do trumny polskiej oświaty. Ignorant po zobaczeniu takiego zestawienia wyników różnych placówek stwierdzi, że ta szkoła uczy dobrze, a inna źle. Ten nauczyciel potrafi przygotować do egzaminu, a inny nie potrafi. Bzdura totalna. Niezależnie jak dobry będzie nauczyciel, jeśli uczeń nie zechce się uczyć, to nic nie zrobisz! Ale oczywiście dla ignorantów, którzy mają rozdmuchane ego, pretensje mają do nauczycieli, i w ich mniemaniu w czasie zdalnego nauczania robią sobie wakacje. Żenada!
Ojciec
Ojciec 04.08.2020, 19:22
Brawo uczniowie, brawo Pani Urszulo. Taki wynik gminy Siekierczyn, najlepszy w Powiecie lubańskim jest dla naszej gminy wspaniałą wizytówką. Życzę dalszych sukcesów.
Deluxe
Deluxe 05.08.2020, 13:44
Pani Urszula się spisała, reszta nauczycieli już nie? Przecież otrzymali słaby wynik z pozostałych przedmiotów. Czym tu się ekscytować?
Meduza
Meduza 04.08.2020, 18:25
Takie zestawienia są bardzo niezbezpieczne i pozbawione sensu, tworzą toksyczny i krzywy ranking szkół oraz ich nauczycieli. Teraz się zacznie szkodliwe dla wszystkich porównywanie, która placówka lepiej uczy, a która gorzej. Jakich nauczycieli unikać, bo uczniowie otrzymali słabe wyniki z danego przedmiotu. Sam zamysł na egzaminy ósmoklasistów, a wcześniej gimnazjalistów, jest zupełnie niepotrzebny, należy go jak najszybciej znieść! Formuła jest tak stworzona, że uczniowie wręcz wkuwają, wymaga się opanowania zbyt obszernego materiału a do tego niepotrzebnego i niedostosowanego do rzeczywistości. Same zaś wyniki absolutnie do niczego się nie przydają! Bo do czego? Szkoły średnie przyjmują każdego ucznia, który składa podanie o przyjęcie. Niż demograficzny powoduje, że od lat szkoły biją się o uczniów a nie uczniowie o szkoły. Chora reforma szkolnictwa wraz z jej poronionymi egzaminnami przygotowują młodych ludzi wyłącznie do indolencji i nieprzystosowania społecznego. Rodziców do krytykanctwa i roszczeniowości, zaś nauczycieli do zarzynania się i frustracji, bo jeśli grupa uczniów jest słaba, to niezależnie od wprowadzanych metod nauczania to i Salomon z pustego nie naleje.
Mieszkaniec
Mieszkaniec 04.08.2020, 11:21
Leśna coś cienko , cienko . Gorzej tylko Platerówka .

Pozostałe