Mieszkańcy oceniali pracę urzędników, jak i sam urząd. Wypełniający ankietę, odpowiadali na 7 pytań. Dotyczyły one między innymi ogólnego funkcjonowania urzędu, kompetencji pracowników, zapewnienia i dostępności informacji, komfortu obsługi (czasu i warunków oczekiwania) jak i uprzejmości i chęci pomocy ze strony pracowników urzędu.
Petenci oceniali także warunki, w jakich czeka się na spotkanie z urzędnikiem, dostępność miejsc parkingowych oraz terminowość wykonywania usługi. W każdym z przypadków można było zaznaczyć poziom satysfakcji, w skali od bardzo niezadowolonego do bardzo zadowolonego ze świadczonych usług.
Wyniki pokazują obraz odmienny od tego, który przedstawił nasz czytelnik. Zobaczcie sami:
Klienci powiatowego urzędu pracy bardzo dobrze ocenili poziom satysfakcji z ogólnego funkcjonowania urzędu (zadowolonych było 57 procent, bardzo zadowolonych 31 procent, osoby niezdecydowane stanowiły 12 procent a 1 procent ankietowanych było niezadowolonych z funkcjonowania urzędu).
Co ciekawe, najwyżej oceniono kompetencje pracowników (56 procent bardzo zadowolonych, 41 procent zadowolonych) oraz terminowość wykonywania usługi (52 procent to osoby bardzo zadowolone, 40 procent zadowolone).
Mieszkańcy naszego powiatu, biorący udział w ankiecie dobrze ocenili również zapewnienie i dostępność informacji (40 procent stanowiły osoby bardzo zadowolone, 51 procent zadowolonych).
Dobrze oceniony został też komfort obsługi (czas i warunki oczekiwania). W tym przypadku klienci powiatowego urzędu udzielili następujących odpowiedzi – 50 procent było zadowolonych, 26 procent bardzo zadowolonych, 11 procent potwierdziło niezadowolenie z komfortu obsługi.
Badanie jakości usług świadczonych przez Powiatowy Urząd Pracy (PUP) przeprowadziło starostwo powiatowe w Lubaniu. Jak zaznacza starosta, ankieta miała za zadanie zapoznanie się z poglądami na temat jakości pracy PUP w Lubaniu. Wszystkie uzyskane odpowiedzi miały na celu usprawnienie pracy jednostki. Co ważne w ramach przeprowadzonego badania, wszystkim uczestnikom zagwarantowano anonimowość. W badaniu udział wzięło 200 osób. Badanie przeprowadzono w okresie od 16 września do 10 października br. w ramach analizy instytucjonalnej powiatu, metodą PRI. Badanie realizowano w projekcie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w partnerstwie z Małopolską Szkołą Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Napisz komentarz
Komentarze