Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 13 grudnia 2024 05:42
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna

PUP - jednak jest dobrze?

Jakiś czas temu na łamach naszego portalu publikowaliśmy list od czytelnika, który opisywał swoje odczucia dotyczące lubańskiego urzędy pracy. Z relacji tej wyłaniał się obraz biurokratycznego, absurdalnego świata, w którym logika ma niewiele do powiedzenia. Urząd Pracy w ostatnim czasie sprawdził zadowolenie klientów tej instytucji. Zobaczcie jak wypowiedzieli się ankietowani. 

Mieszkańcy oceniali pracę urzędników, jak i sam urząd. Wypełniający ankietę, odpowiadali na 7 pytań. Dotyczyły one między innymi ogólnego funkcjonowania urzędu, kompetencji pracowników, zapewnienia i dostępności informacji, komfortu obsługi (czasu i warunków oczekiwania) jak i uprzejmości i chęci pomocy ze strony pracowników urzędu.

Petenci oceniali także warunki, w jakich czeka się na spotkanie z urzędnikiem, dostępność miejsc parkingowych oraz terminowość wykonywania usługi. W każdym z przypadków można było zaznaczyć poziom satysfakcji, w skali od bardzo niezadowolonego do bardzo zadowolonego ze świadczonych usług.

Wyniki pokazują obraz odmienny od tego, który przedstawił nasz czytelnik. Zobaczcie sami:

Klienci powiatowego urzędu pracy bardzo dobrze ocenili poziom satysfakcji z ogólnego funkcjonowania urzędu (zadowolonych było 57 procent, bardzo zadowolonych 31 procent, osoby niezdecydowane stanowiły 12 procent a 1 procent ankietowanych było niezadowolonych z funkcjonowania urzędu).

Co ciekawe, najwyżej oceniono kompetencje pracowników (56 procent bardzo zadowolonych, 41 procent zadowolonych) oraz terminowość wykonywania usługi (52 procent to osoby bardzo zadowolone, 40 procent zadowolone). 

Mieszkańcy naszego powiatu, biorący udział w ankiecie dobrze ocenili również zapewnienie i dostępność informacji (40 procent stanowiły osoby bardzo zadowolone, 51 procent zadowolonych).

Dobrze oceniony został też komfort obsługi (czas i warunki oczekiwania). W tym przypadku klienci powiatowego urzędu udzielili następujących odpowiedzi – 50 procent było zadowolonych, 26 procent bardzo zadowolonych, 11 procent potwierdziło niezadowolenie z komfortu obsługi.

Badanie jakości usług świadczonych przez Powiatowy Urząd Pracy (PUP) przeprowadziło starostwo powiatowe w Lubaniu. Jak zaznacza starosta, ankieta miała za zadanie zapoznanie się z poglądami na temat jakości pracy PUP w Lubaniu. Wszystkie uzyskane odpowiedzi miały na celu usprawnienie pracy jednostki. Co ważne w ramach przeprowadzonego badania, wszystkim uczestnikom zagwarantowano anonimowość. W badaniu udział wzięło 200 osób.  Badanie przeprowadzono w okresie od 16 września do 10 października br. w ramach analizy instytucjonalnej powiatu, metodą PRI. Badanie realizowano w projekcie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w partnerstwie z Małopolską Szkołą Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Yah 30.10.2014 09:54
Paranoja. Starosta robi ankietę na temat pracy swojego podwładnego i każe ja wypełniać swoim urzędnikom( informacja od jednego z pracowników pupy), gdyby u władzy były mniesze koziołki matołki to przynajmniej nakazaliby (w celu uwierzytelnienia) swoim pracownikom wpisanie większej ilości negatywów. Pan starosta nie widzi kolejek bo na koniaka do Muchy przyjeżdża po 14. A tak naprawdę gdzie w pupie jest parking. Parking i owszem jest ale należy do miasta i nie został wybudowany dla pupy ale dla wszystkich przyjezdnych.

anonim 29.10.2014 19:28
Do bani te wyniki,ostanimi czasy dużo bywam w UP i wiem,że jest całkiem inaczej niż niby w wynikach tej ankiety. Zresztą ludzie siedzący godzinami w kolejkach pewnie mają podobne zdanie do mojego,bo trochę już się nasłuchałem.

xyz 29.10.2014 19:09
Taa na pewno wystarczy wspomnieć o paniach siedzących w rejestracji które chyba są tam za kare i oprócz tego nie miłe.

Anna 29.10.2014 12:10
Kompletnie bezsensowna ankieta, które tuszuje rzeczywistość. Fakt, aby były to wyniki wiarygodne, niech badanie przeprowadzi niezależna instytucja na zlecenie np. burmistrza miasta. Może badanie "Tajemniczego Klienta"? Nie ma tu wtedy ściemy, a taka z pewnością jest w przypadku niniejszej ankiety, którą P. Mucha "broni" swej twarzy.

janina 29.10.2014 11:57
A w jakich dniach byla prowadzona ta ankieta? Ostatnimi czasy jestem czesta bywalczynia w UP (z opisanych we wczesniejszym artykule wzgledow oczywiscie), czekajac kilka dni z rzedu bezskutecznie w kolejce do rejestracji nikt mi zadnej ankiety nie wreczyl. Chyba przeprowadzona byla wsrod pracownikow! Powinno sie odbyc jakies rederendum czy cos bardziej wiarygodnego, a te wyniki moga sobie powiesic na scianie w WC.

tomekxl 29.10.2014 11:21
Jedyny, wiarygodny sposób oceny pracy tego urzędu to zlecenie badania firmie zewnętrznej, niezależnej od lubańskich polityków. Zwłaszcza że wyniki ankiety znacznie odbiegają od odczuć klientów lubańskiego PUP. Chirurg sam sobie nogi nie utnie. Przy okazji przypomniał mi się stary dowcip na temat ankiety w ZSRR. Ankieta miała jedno pytanie : " Kto jest Twoim idolem (uzasadnij dlaczego Lenin).

aaaddd 29.10.2014 11:03
beznadziejna ta ankieta nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, ale to wina obecnego kierownictwa bo niekompetencja idzie zawsze z góry, a potem są nie przygotowani pracownicy, którzy nie są wstanie przekazać odpowiedniej wiedzy ludziom. Wystarczy zapytać tych co starali się bezzwrotne pożyczki z dotacji UE na rozkręcenie własnej firmy... robili tylko ludziom pod górę, jakby ich bolało, że muszą dać komuś z dotacji marne 20 tys zł. urząd pracy ma wiele brudów i złej organizacji. Obecny burmistrz powinien zmienić tam kierownictwo już 4 lata i zrobić należyty porządek. urzędnik ma służyć ludziom, a nie uważać się za boga, a człowieka, który szuka pracy traktować jak intruza.

KKK 29.10.2014 09:45
Tak a ta ankieta została przeprowadzona chyba tylko pośród pracowników... To jest jakiś absurd za każdym razem gdy stałam w ogromnych kolejkach , po kilka godzin to nasłuchałam się tylu negatywnych komentarzy , że aż trudno mi uwierzyć że aż połowa ankietowanych jest zadowolona z ich pracy. SZOK!

Reklama
Reklama
Reklama
Jarmark Radogoszcz
konkurs
koncert
Sylwester
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: młodzikTreść komentarza: W Leśnej władza skalkulowała, że najlepiej inwestować w dziadersów, bo ich jest najwięcej. Kluby seniorów, wycieczki dla seniorów, wigilie dla seniorów, miejsca spotkań dla seniorów, parki dla seniorów, animatorzy w domu kultury dla seniorów, swojskie granie dla seniorów, itp. itd. A z dzieckiem nie ma gdzie pójść do lekarza, zero pożytecznych zajęć dla dzieci w Okisie i do tego dzieci za głośno grają w piłkę pod blokiem, a w ogóle młodzież jest zła...Ku....wa... Do czego wy doprowadziliście???Data dodania komentarza: 12.12.2024, 20:57Źródło komentarza: Leśna. Pacjenci zostaną w starej przychodni, ale...Autor komentarza: A.PTreść komentarza: Agata and Przemek nie szkoda Wam czasu na komentarze ? Nie szkoda wam dnia na siedzenie przed komputerem ?Data dodania komentarza: 12.12.2024, 20:49Źródło komentarza: Leśna. Pacjenci zostaną w starej przychodni, ale...Autor komentarza: kamilekTreść komentarza: To Starosta zasłynie na całą PolskęData dodania komentarza: 12.12.2024, 20:48Źródło komentarza: Nowa prezes lubańskiego szpitalaAutor komentarza: SołtysTreść komentarza: Jak ktoś jest chory to powinien być leczony, a nie wyrzucany ze szpitala do domu. Współczuję tym komentującym, co chcą takich standardów. Nie dość tego, to jeszcze chcecie, żeby szpital miał mniej pieniędzy, a urząd więcej, a potem narzekacie na służbę zdrowia.Data dodania komentarza: 12.12.2024, 20:48Źródło komentarza: Nowa prezes lubańskiego szpitala
ReklamaPowiat Lubań
Reklama