Pozycjonowanie.
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to, najkrócej mówiąc, wartość danych treści w oczach wyszukiwarek. Jeśli Google uznaje treści za wartościowe, pokazuje je użytkownikom na pierwszej z setek stron, które oferuje po wyszukaniu jakiegoś hasła.
Jak dobrze pozycjonować się w Internecie?
Oczywiście swoje pozycjonowanie można poprawić odpłatnie. Istnieją jednak metody, jak w darmowy sposób zwiększyć tzw. zasięg organiczny. Należy do nich SEO - Search Engine Optimization (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) - czyli zbiór zasad, w jaki sposób tworzyć treści, by Google uznało je za wartościowe i wyświetliło przed innymi.
Zasad jest wiele; obejmują m.in.:
- obfite wykorzystywanie fraz kluczowych (czyli terminów, które Internauci wpisują w wyszukiwarkę, by dotrzeć do interesujących ich tematów),
- tworzenie tekstów o odpowiedniej długości i ilości nagłówków,
- dostosowanie funkcjonalności swojego portalu internetowego do wymagań Google,
- korzystanie z różnych narzędzi Google,
- zadbanie o odpowiednie linkowanie,
- tworzenie treści oryginalnych,
- i wiele innych.
Jak widać, samodzielne stosowanie zasad SEO może być nie lada wyzwaniem. Z tego względu warto skorzystać z pomocy specjalistów. Istniejąca agencja SEO, która powyższe zasady ma w małym palcu, może pomóc Ci poprawić pozycjonowanie Twoich treści, dzięki czemu dotrzesz do szerszego grona odbiorców.
Jak dobrze pozycjonować się za granicą?
Wcześniej wspomnieliśmy o “frazach kluczowych” - hasłach, przy użyciu których Internauci wyszukują informacje. Odbiegają one od przyjętych zasad poprawnej polszczyzny, bo mało komu chce się wpisywać w wyszukiwarkę pełne zdania: “Co to jest SEO?”. Zamiast tego, częściej napiszemy: “seo co to”.
By móc dotrzeć do Internautów, trzeba to wiedzieć. Przydatne mogą być narzędzia - strony i rozszerzenia do przeglądarek, nierzadko płatne. Jeśli prowadzisz np. sklep internetowy i chcesz otworzyć sprzedaż na rynki zagraniczne, podstawowa wiedza nie wystarczy. Inne narodowości to inne przyzwyczajenia konsumenckie.
Chcąc dotrzeć do zagranicznych klientów nie tylko musisz komunikować się w obcym języku (jest to zwłaszcza podchwytliwe w przypadku języka angielskiego, który różni się w poszczególnych krajach), ale także znać frazy kluczowe, którymi operują, ale również wiedzieć, z jakich wyszukiwarek korzystają, na jakich portalach publikować materiały promocyjne i znać ogólną specyfikę nowego rynku.
Ba, nawet prowadząc handel na skalę krajową, trzeba dostosować swoją kampanię marketingową do klientów z innych części Polski. Jeśli np. Twój sklep z ciapami osiąga wysokie wyniki sprzedażowe w województwie lubelskim i myślisz o ekspansji, musisz wiedzieć, że w większości kraju na obuwie domowe mówi się “kapcie”.
Jak widzisz, promocja w Internecie może być wyzwaniem, a ekspansja na nowe rynki i dobre pozycjonowanie zagraniczne wymagać będzie wiedzy specjalistycznej. Dlatego warto przekazać to zadanie firmom zewnętrznym, które mają nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale także dostęp do odpowiednich narzędzi.
Reklama dźwignią handlu, więc bierz się do pracy!