Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 28 marca 2024 18:44
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Osobówka vs. ciężarówka. Kolizja, która mogła skończyć się źle

Szczęśliwie prędkości nie były duże i skończyło się na poobijanych autach. Nie zmienia to faktu, że na DK30 między ul. Lwówecką a Przemysłową ruch odbywa się slalomem między poobijanymi autami.
Osobówka vs. ciężarówka. Kolizja, która mogła skończyć się źle

Do zdarzenia doszło kilka minut przed 14. na pasie w kierunku Jeleniej Góry. Gdy kierowcy ruszyli ze świateł na skrzyżowaniu z ul. Lwówecką, kierująca osobową Skodą poruszała się prawym pasem jezdni. Równolegle na lewym pasie w tym samym kierunku jechał 40-tonowy zestaw.

Kierowca ciężarówki tłumaczył, że w chwili gdy chciał zmienić pas ruchu auto musiało znajdować się w martwym punkcie i w żadnym z lusterek nie widział czarnej Skody. Gdy rozpoczął manewr zmiany pasa ruchu uderzona przodem zestawu Skoda przetoczyła mu się przed maską i obiła o bariery energochłonne po lewej sotnie jezdni.

Szczęśliwie prędkości nie były duże i kolizja zakończyła się na poobijanych autach. Kierująca Skodą najadła się strachu i odniosła drobne potłuczenia, jednak nie były one na tyle groźne, aby przewozić kobietę do szpitala na szczegółowe badania.

Stojące na dwóch pasach jezdni auta wymuszają na kierowcach jazdę slalomem między nimi, wymaga to uwagi jednak nie powoduje większych utrudnień w ruchu.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Drogowiec 07.07.2021 18:24
Czas najwyższy wprowadzić od bazy KPKS Voyager do końca tak zwanej obwodnicy zakaz zajmowania lewego pasa (w stronę Jeleniej Góry) a prawego w stronę Zgorzelca przez tego rodzaju pojazdy - co mają "martwe pole w lusterkach".

Ogarnijcie się ludzie 07.07.2021 17:39
Po pierwsze dlaczego TIR jechał lewym pasem? One są dla tych co jadą szybciej i tych co wyprzedzają... Po drugie przekraczania prędkości nic nie usprawiedliwia, chyba po to jest czerwone światło żeby się zatrzymać? A o dostosowaniu prędkości do masy pojazdu i warunków na drodze (że o umiejętnościach kierowcy nie wspomnę) ktoś słyszał? Po trzecie nie istnieje coś takiego jak "martwe pole" to są po prostu źle ustawione lusterka. A straż miejska kierowała wówczas ruchem w punkcie szczepień :)))

Rysiek 07.07.2021 10:54
Wina obopólna . Kobieta mogła przewidzieć że ciężarówka zjedzie na prawy pas ruchu i nie wlec się obok niej jak mruga kierunkowskaz a ciężarówce brak dodatkowego lusterka.

olo 07.07.2021 11:44
art 22 pkt P. O. R. D . Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

Arabela 07.07.2021 00:17
Nie rozumiem. Czemu nie jest zabezpieczona jezdnia. Ludzie jadą jak te bawoły obok wypadku. Nikt nie kieruje ruchem jak widać na zdjęciu. Ani straży miejskiej a tym bardziej policji. Ratownik medyczny sam na jezdni. O co kaman?...........

Jan 06.07.2021 22:47
Musiał być mocny szok, w takim kartonie, coś takiego przeżyć... Nie jeden by "szedł" za tym kierowcą pod samą komende.. (*)

Rafus 06.07.2021 19:38
To są królowie szos "duży może więcej"

mikołaj 06.07.2021 18:46
Identyczną sytuację miałem w Jeleniej G. Jak na ironię była to Polówka niebieska jak na ostatnim zdj.U mnie zaczęło się od drzwi kierowcy , poprzez słupek itd. Zobaczył mnie dopiero jak robiłem "piruety" przed maską . tzw. "martwy punkt".

Oby ostatni raz 06.07.2021 18:24
Jechałem o 17, dalej stali. Jeżeli nie było rannych i zabitych policja albo pseudo policja powinna ściągnąć ich np na drogę na stację PKP. Zamiast tego stali i blokowali jeden pas. A ciężarowy przed pasami dla pieszych, utrudniając widoczność.

Hamilton 06.07.2021 17:44
A po jaką .... urwa... jego mać ten cieżąrowiec zajmuje lewy pas widząc z daleka, że będzie musiał zjeżdżać na prawy pas a ma świadomość (i wiedzę zawodowca) że w takim zestawie jest tak zwany martwy punkt i może nie zauważać samochodów osobowych, które widzi stojące na prawym przed światłami razem z nim..

Norris 06.07.2021 18:29
Nawyki autostradowe??

xyz 06.07.2021 19:25
pomijam fakt ze te zestawy zapiep#$% po obwodnicy grubo powyżej 50 km/h .... dzisiaj na czerwonym przeleciał obok mnie taki zestawik kolo straży i dziękować, ze nic nie wyjechało z boków....bo by skasował doszczętnie... nie po to są liczniki na światłach by je ignorować i dawać ile fabryka dała... dziwić się później, że takie sytuacje maja miejsce....

obywatel 07.07.2021 09:19
Mówi to facet, który nigdy nie prowadził ciężarówki i nie wie jak to jest hamować takim zestawem, gdy nie waży się jak osobówka średnio 1,7 tony. z drugiej strony 50km/h można jechać i przepisy tego nie zabraniają, a jak się będzie jechać wolniej to też narzekanie, "bo się wlecze". trochę wyobraźni.

Xyz 07.07.2021 14:04
Wyobraźnie powinien mieć kierowca lecący w terenie zabudowanym ponad dozwoloną prędkość, nie mając wyobraźni, że zaraz się zmieni sygnalizacja... Kierujący ma obowiązek dostosować się do przepisów i warunków na drodze. I zachować szczególną ostrożność... Jeżeli piszesz to, kiedy prawie kilometr wcześniej zaczął się teren zabudowany, było jedno duże skrzyżowanie, dwa przejścia z sygnalizacją... To masz fantazje... Serio... A wierz mi wiem jaka drogę hamowania ma maszyna z 200t masy hamującej, więc mam wyobraźnię, której kierującym pędzącym tirem często brakuje....

Tyr men 06.07.2021 16:08
Tiry na tory!!!!!!

Szkola jazdy 06.07.2021 15:43
Przeciez to zwykla kolizja wiec auto mozna przestawić... Ale jak znalazlo sie prawo jazdy w chrupkach to tak jest... Trzeba nauczyc sie przepisow ruchu drogowego jak sie ma prawo jazdy!

Reklama
Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
Reklama
ReklamaPunk Pobrań COVID-19 i badania laboratoryjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama