Czyste biurko to nie tylko możliwość dostrzeżenia blatu i uwolnienia się od zagnieżdżonych w zakamarkach pokładów kurzu, to również lepsza organizacja i wydajność pracy. Biurka zwykle zasypane są stertami papierów – warto wiedzieć, że może to doprowadzić do przykrych konsekwencji w razie kontroli Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych.
Przechowywanie luzem „na widoku” informacji podlegających ochronie jest zabronione i zagrożone karą dla firmy w wysokości do 50 tysięcy złotych. W wielu amerykańskich biurach obowiązuje tak zwana „polityka czystego biurka”, która nakazuje każdemu pracownikowi sprzątnąć swoje stanowisko pracy na koniec dnia, tuż przed wyjściem do domu.
O znaczeniu estetycznego środowiska pracy cała Polska miała okazję przekonać się za pośrednictwem Kamila Durczoka, ówczesnego prezentera Faktów w TVN, który przed rozpoczęciem programu na żywo, w mało estetyczny sposób, dał do zrozumienia swoim współpracownikom, że brudne biurko (tudzież stół) to rzecz niedopuszczalna i nieprofesjonalna.
Napisz komentarz
Komentarze