Dworzec kolejowy w Węglińcu doczekał się gruntownego remontu, PKP S.A. właśnie podpisały umowę z wykonawcą, który wykona gruntowną przebudowę dworca kolejowego. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tekście „Niebawem ruszy przebudowa dworca kolejowego w Węglińcu”.
Przy okazji tej informacji skierowaliśmy pytanie do wydział komunikacji Polskich Kolei Państwowych S.A. o plany remontowe dotyczące dworca kolejowego w Lubaniu. Oto otrzymana dziś odpowiedź:
W ostatnich latach przeprowadziliśmy szereg prac remontowych na dworcu w Lubaniu Śląskim, w tym m.in. częściową naprawę poszycia dachowego, rynien, rur spustowych i schodów kamiennych przy wejściu do budynku dworca, a także naprawy instalacji sanitarnych i elektrycznych.
Obecnie PKP S.A. realizuje największy projekt modernizacji dworców, czyli Program Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023, w ramach którego w całym kraju zostanie zmodernizowanych prawie 200 dworców kolejowych, w tym 17 w województwie dolnośląskim. W tym programie dworzec w Lubaniu Śląskim nie został ujęty, choć rozważamy przeprowadzenie jego przebudowy w przyszłości, po wcześniejszej analizie i pod warunkiem pozyskania środków na ten cel. - poinformował nas Bartłomiej Sarna z biura komunikacji PKP S.A.
Gmach dworca zaprojektował architekt Hermann Cuno a jego budowa ruszyła 13 sierpnia 1863 roku. Cegła do jego budowy pochodziła z lokalnych zakładów ceramicznych Alberta Augustina, który kierował budową dworca. Dworzec składał się z dwóch skrzydeł – północnego i południowego – połączonych łącznikiem. W północnym skrzydle znajdowało się główne wejście. Wyjście na dwa perony ulokowano w łączniku po obu stronach. Budynek mieścił restaurację, bufet, hol i kasy biletowe. Była tam też kasa bagażowa, pomieszczenie telegrafu, poczekalnia dla kobiet, dla podróżnych klasy I i II oraz dla podróżnych klasy III i IV. W pewnym oddaleniu od dworca ulokowano toalety.
Napisz komentarz
Komentarze