Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 28 marca 2024 15:58
Reklama
ReklamaCentrum Drewna Gryfów - Profesjonalny skład drewna
Reklama
Reklama
Reklama

Koleje Dolnośląskie modernizują Kolzamy

Dolnośląski Przewoźnik zdecydował się na modyfikację dwóch autobusów szynowych serii SA109. Spółka ogłosiła przetarg na wykonawcę kompleksowych przeglądów najwyższego rzędu – P5.
Koleje Dolnośląskie modernizują Kolzamy

Przetarg ogłoszony przez dolnośląskiego przewoźnika ma wyłonić wykonawcę przeglądów P5, który podejmie się kompleksowej modyfikacji spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA109 nr 003 i 004.

– Wielki projekt zakupu nowych pociągów, jaki obecnie realizujemy, nie sprawia, że zapominamy o tym, czym dysponujemy obecnie. Chcemy mieć możliwość eksploatacji każdego pojazdu z naszej floty, nawet jeżeli jego głównym przeznaczeniem będzie rola rezerwy taborowej. Dlatego podjęliśmy decyzję żeby przystąpić do P5 dwóch autobusów szynowych SA109, tzw. Kolzamów, które od kilku lat nie jeżdżą – komentuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Lista powracających usterek w tych pojazdach była długa ale dzięki planowanemu przeglądowi, obejmującemu wyeliminowanie problemów, z jakimi borykały się Kolzamy, damy im nowe życie – dodaje.

Przeglądy P5 należą do najwyższego poziomu przeglądów pojazdów kolejowych. Swoim zakresem obejmują pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdów dla ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych na fabrycznie nowe. Koleje Dolnośląskie przewidują możliwość rozszerzenia zamówienia o wykonanie dodatkowych prac wykraczających poza zakres przeglądu, a które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa podróży oraz komfortu pasażerów.

„Limitowana” edycja

Pojazdy, których serwisem zainteresowane są Koleje Dolnośląskie zostały wyprodukowane w 2004 roku, a od 2009 roku służyły pasażerom przewoźnika. Pociągi obsługiwały m.in. linie z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i Lubawki. Jednorazowo na pokład mogą zabrać ponad 170 pasażerów, z czego miejsc siedzących jest 73. Spalinowe zespoły trakcyjne 212M serii SA109 były produkowane seryjnie w latach 2003 – 2005 w Raciborzu. W założeniu miały stać się najliczniejszą grupą autobusów szynowych. Zbudowano jednak tylko 10 pojazdów z uwagi na zawieszenie działalności zakładów Kolzamu, które je produkowały.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Karcia 25.09.2020 07:57
Problemu z dojazdem do Legnicy do siedziby chyba nie ma? A o ile wiem to biuralistów z Wrocka w KD mnóstwo dojeżdża We Wrocku z Lubania też ludzie w korpo pracują i nikogo to nie dziwi. Tylko że koszula zawsze bliższa ciału i nic dziwnego, ż lubiński zarzâd KD pcha swoich To zrozumiałe Swoim bardziej ufa .....

Pasażerka 24.09.2020 17:01
Nie zapominamy, bo raczej wstyd się przyznać. Potrzeba nowoczesnych pojazdów w ilości co najmniej 30 szt., bo pasażerów więcej niż przed coroną, więc kasy nie ma, a ratować się JAKOŚ trzeba. KD są ofiarą własnego sukcesu. To b. dobrze, że kolej wraca do łask, ale nie macie pomysłu na nowy tabor, koszty was zżerają, przerosty lubińskiej administracji swoje zjadają. Jeszcze ciekawe kiedy mogą być protesty, bo załogi pociągów w takich jak teraz to pewnie do czasu pojeżdżą, a za wesołe pensje w relacji warunków pracy, nie są.

xxxx 24.09.2020 18:49
KD siedzibę ma w Legnicy

Xyz 25.09.2020 06:28
Ale wielebny prezes jest z lubinia (pisownia zamierzona...)

Guwno do szamba 24.09.2020 14:42
Idealne na trasę w jedną stronę do centrozłomu

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama