Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
sobota, 27 kwietnia 2024 04:48
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wróci połączenie kolejowe między Bogatynią a Zgorzelcem?

Połączenie kolejowe między tymi dwoma miastami w powiecie zgorzeleckim zawieszono oficjalnie 20 lat temu. Nie da się ukryć, że przez ten czas infrastruktura kolejowa została doszczętnie zniszczona. Czy uda się taki projekt wprowadzić w życie?
Wróci połączenie kolejowe między Bogatynią a Zgorzelcem?

Autor: Pixabay

Jak poinformował na swojej stronie Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - zakończył się nabór wniosków do rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej - Kolej+ do 2028 roku. Zarząd Województwa wskazał pięć kolejowych projektów, kluczowych dla rozwoju sieci kolejowej w regionie.

O realizację projektów Województwo będzie zabiegać w dalszych etapach Programu, które planowane są w perspektywie do 2028 roku. Celem Programu jest kolejowe połączenie miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi. Program zakłada modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych, a także inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.

Planujemy przejąć i przywrócić do życia jak największą liczbę linii kolejowych w regionie, co będzie możliwe m.in. dzięki programowi Kolej+. Chcemy skomunikować jak najwięcej miejscowości w województwie, tak by każdy mieszkaniec Dolnego Śląska mógł swobodnie i bez przeszkód poruszać się po regionie koleją – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

W ramach Programu Zarząd Województwa zgłosił 5 projektów inwestycyjnych, w tym rewitalizację linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia (skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska)

Zależy nam na ciągłym poszerzaniu kolejowej mapy Dolnego Śląska. Chcielibyśmy, aby Dolnoślązacy mieli jak najlepszy dostęp do kolei i łatwy dojazd do stolicy województwa. W przypadku rewitalizacji linii nr 285 projekt zakłada rozbudowę linii do układu dwutorowego, co pozwoli na uruchomienie połączeń na linii Wrocław – Kobierzyce – Niemcza – Piława Górna – Dzierżoniów Śl. – Bielawa przebiegającej na linii kolejowej nr 310 – informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Według szacunków Zarządu Województwa łączna wartość projektów opiewa na kwotę ok. 500 mln złotych, z czego wkład samorządowy wyniesie 15%.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Mieszkaniec zaręby 24.01.2024 21:41
Świetnie przy okazji znajdzie się sulików i turoszów a , nie tory rozkradzione przez złodziejów

Korba102 30.08.2020 11:25
Mozr tez zmodernizować polaczenia z zieloną górą zdobic mijanki aby stworzyc lepszy uklad połączeń

Wielbiciel kolei 29.08.2020 14:22
Jaka rewitalizacja linii do Bogatyni skoro PKP PLK w zeszłym roku za sprawą podwykonawcy firmu DOLCOM przeprowadzając podobno naprawy torów na odcinku z Ręczna do Trzcińca może poprawił przepusty i mosty ale za to zniszczyli infrastrukture wokół tych mostów to raz, a naprawa torów była tylko ściemą bo najbardziej ktoś dorobił się milionów na wycince ponad 100 letnich drzew wzdłuż tego odcinka, a dwa zlikwidowano kilka stacji, więc wszystko poszło w jeszcze większe zniszczenie jak przrd naprawami i ktoś powinien w PKP PLK za to odpowiedzieć, chyba, że już nie pracuje bo po zarobieniu kupy kasy za drzewa otworzył swój własny biznes.

Sławek 28.08.2020 13:46
Coś się nie zgadza w waszym artykule. Otóż na tej linii zawieszono ruch pasażerski, natomiast towarowy odbywa się w sposób ciągły (co prawda na odcinku Turoszów - Zgorzelec, Turoszów - Mikułowa - Lubań, Zawidów - Zgorzelec i Zawidów - Mikułowa - Lubań). Infrastruktura również nie została zniszczona. Ostatni pociąg pasażerski do Bogatyni dojechał nie dalej jak 3 lata temu, dokładnie w maju 2017 roku i był to przejazd turystyczny zorganizowany przez spółkę TurKol. Oczywiście stan obiektów na stacji w Bogatyni, Sulikowie czy nawet w Zawidowie i w Mikułowej pozostawia wiele do życzenia, ale stan linii i jej bezpieczeństwo, nie jest najgorszy.

Alberto 08.12.2022 08:22
Do Bogatyni czy do Trzcińca bo to zasadnicza różnica jakieś 6 km. Tory w Bogatyni nie istnieją są rozkradzione, teraz wzięli się na podkłady kolejowe. Cytując klasyka palić można wszystkim tylko nie oponami.

Reklama
ReklamaZakład Pogrzebowy Hades S.C. 24/h 600451593, 781791731
ReklamaPunk Pobrań COVID-19 i badania laboratoryjne
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama