Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
piątek, 19 kwietnia 2024 18:42
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Oświadczenie w sprawie planów wyburzenia zabytkowego mostu kolejowego nad Jeziorem Pilchowickim

W imieniu Zarządu Województwa Dolnośląskiego informujemy, że stwierdzenia prezentowane przez p. Roberta Golbę - prezesa firmy Alex Stern, odnośnie braku planów uruchomienia linii kolejowej przebiegającej przez most nad Jeziorem Pilchowickim nie są prawdziwe.
  • Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Oświadczenie w sprawie planów wyburzenia zabytkowego mostu kolejowego nad Jeziorem Pilchowickim

Linia kolejowa nr 283 Jelenia Góra – Lwówek Śląski, na której znajduje się zabytkowy most nad Jeziorem Pilchowickim, jest planowana do rewitalizacji celem uruchomienia na niej przez samorząd województwa dolnośląskiego przewozów kolejowych. W chwili obecnej trwa procedura przejmowania tej linii kolejowej na majątek województwa dolnośląskiego. Uruchomienie jej jest istotnym elementem realizowanego przez samorząd województwa planu przywracania ruchu kolejowego i walki z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie.

Celem działań samorządu w tym zakresie jest jednocześnie zachowanie i pielęgnowanie oryginalnych wartości dziedzictwa kulturowego regionu, jakie reprezentuje wspomniany most będący unikatowym zabytkiem techniki. Most nad Jeziorem Pilchowickim jest ważnym świadectwem historii rozwoju przemysłu i techniki w regionie. Dlatego samorząd województwa w pełni popiera działania podjęte przez wojewódzkiego konserwatora zabytków zmierzające do wpisania tego obiektu do rejestru zabytków. Jednocześnie w planowanych przez siebie działaniach rewitalizacyjnych zobowiązuje się do pełnego zachowania oryginalnej substancji budowli.

Przejmowanie przez samorząd województwa od PKP S.A. nieużywanych linii kolejowych jest jednym z najważniejszych elementów umowy koalicyjnej zawartej blisko dwa lata temu w dolnośląskim Sejmiku między Bezpartyjnymi Samorządowcami, a Prawem i Sprawiedliwością. Do dziś samorząd wszedł w posiadanie tras o łącznej długości ponad 150 km z planowanych do przejęcia ponad 350 kilometrów linii.

Jednocześnie przejmowane przez samorząd odcinki linii kolejowych stanowią ważny element strategii rozwoju sieci usług Kolei Dolnośląskich. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii samorządowy przewoźnik z każdym rokiem poszerza swoją ofertę oraz bije kolejne rekordy ilości przewiezionych pasażerów. Dzięki temu coraz więcej mieszkańców regionu zyskuje dostęp do bezpiecznego i komfortowego transportu kolejowego umożliwiającego zarówno codzienne dojazdy do pracy, jak i wygodny dojazd do atrakcji turystycznych.

UMDW

Link do wywiadu z Robertem Golbą, którego udzielił dla Wp.pl


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Jola 28.07.2020 11:21
Producent filmowy wie jak osiągnąć w prosty i tani sposób swój cel. Wystarczy podkupić urzędasa lub podobnego. Tą sprawą powinno zająć się jak najszybciej CBA. Most powinien być wyremontowany i oddany do użytku. Postępująca korozji obniża jego nośność, która może osiągnąć wartość "0" i będziemy mieli efekt pn. "most w wodzie" bez efektów pirotechnicznych.

Kris 28.07.2020 09:27
Niema jak to wysadzić most dla jakiegoś marnego filmu z marnym aktorzynom ,dla popierających takie rozwiązanie i argumentujących to dobrymi pieniędzmi proponuje wystawić swoje żony na sprzedaż

Jarek 28.07.2020 00:17
Dla zarządu województwa mam ciekawszy temat:https://interwencja.polsatnews.pl/reportaz/2019-05-22/zaklad-miesny-pod-samymi-oknami/?fbclid=IwAR03dlbuI9jgRt17FpOOnUjy9HWVR_oMkx4wdmWfo7PTZe2Caoz1rMNpabw

Toromistrz 27.07.2020 21:18
Samorząd województwa ocknął się z letargu niemocy po tylu latach pod groźbą wysadzenia tej kupy złomu za niemałe zresztą pieniądze. Toż to już nie nadaje sie do eksploatacji. Nawet konserwator zabytków też dostał twórczej s -r-a-c-z-k-i i nabrał urzędowej mocy na ratowanie zabytku. Sam się niebawem zawali i jeszcze pociągnie ze sobą jakieś nieszczęście.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama