Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarki
czwartek, 25 kwietnia 2024 16:53
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wróci połączenie kolejowe Jelenia Góra - Lwówek Śląski?

Ministerstwo Infrastruktury prowadzi proces przekazywania kilku, obecnie nieczynnych linii kolejowych, samorządowi województwa dolnośląskiego. Wśród nich znajduje się linia Jelenia Góra - Lwówek Śląski oraz z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa Zdroju.
Wróci połączenie kolejowe Jelenia Góra - Lwówek Śląski?

Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl Ministerstwo Infrastruktury chce przekazać samorządowi województwa dolnośląskiego kilka linii kolejowych.  Na liście znajduje się również linia kolejowa 283, na odcinku od Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego. Od kilku lat trwa batalia o reaktywację tej linii.

- Wszystkie działki gruntu na tym odcinku znajdują się w użytkowaniu wieczystym PKP SA, jednakże część infrastruktury torowej na tych działkach stanowi własność PKP PLK. Okoliczność ta powoduje, że w chwili obecnej analizowane są prawne możliwości sfinalizowania tej transakcji, przy czym należy podkreślić, że stronom zależy na tym aby już w 2020 r. nastąpiło przekazanie odcinka Jelenia Góra – Lwówek Śląski na rzecz województwa dolnośląskiego – napisał Andrzej Bittel dla rynek-kolejowy.pl 

W ręce samorządu województwa dolnośląskiego miałaby trafić również linia, a raczej to co z niej zostało, która łączyła dawniej Gryfów Śląski i Świeradów Zdrój. 

- W odniesieniu do odcinka Gryfów Śląski – Świeradów Zdrój, obejmującego linię kolejową nr 317 Lwówek Śląski – Mirsk i linię nr 336 Mirsk – Świeradów Zdrój, informuję, że jest on również przygotowywany do przekazania na rzecz województwa dolnośląskiego. W związku z posadowieniem na dwóch działkach wchodzących w skład ww. linii dworców kolejowych, zaistniała konieczność procedowania przekazania tej linii w trybie mieszanym, tj. w trybie art. 18a oraz 39 ust. 3 ww. ustawy – wyjaśnia Andrzej Bittel, na łamach portatlu rynek-kolejowy.pl. 

Urząd marszałkowski prowadzi obecnie studium wykonalności dla linii do Świeradowa oraz do Karpacza i Kowar. Będzie ono stanowiło podstawę dla wyboru wariantu modernizacji linii.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
konrad 22.02.2020 20:16
kowary dworeca glowny pkp

Ciekawski 24.01.2020 01:35
Może nie do końca na temat, ale wie ktoś coś może czy nastąpią w najbliższym czasie jakieś modernizacje na trasach przebiegających przez Lubań lub jakieś remonty samej stacji Lubań Śląski?

MM 23.01.2020 10:17
Tylko że w samym Lwówku nikt nie cieszy się na powrót pociągów. Do Jeleniej ludzie wolą jechać busem bo szybciej. Zresztą to nie przypadek, że to w okolicach Lwówka rozkradziono tory...

stacja 22.01.2020 11:36
Czemu tak mało

Marecki 22.01.2020 10:56
Czy będą mieli na tyle taboru? Przecież obecny zarząd KD jak ognia boi się kupować nowy sprzęt, a tym co jest to wiecie jak już się jeździ- przepełnienie?

Teo 22.01.2020 11:13
Myślę że do chwili uruchomienia tych linii KD będą miały odpowiednią ilość taboru. Są w tej chwili najbardziej dochodowym przewoźnikiem regionalnym i stać będzie ich na nowe pociagi. Tylko żeby jak najszybciej udało się z remontem tych tras!

konrad 01.02.2020 20:12
kowary dworeca glowny pkp

konrad 23.02.2020 13:02
kowary dworeca glowny iestescie nieslowany remoty nie na tory pkp sa plk tlk

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaPowiat Lubań
Reklama