Gmina Lubań. To będzie ważna i ciekawa sesja

  • 26.06.2019, 11:28 (aktualizacja 26.06.2019, 12:15)
  • red
Gmina Lubań. To będzie ważna i ciekawa sesja

Podziel się:

Oceń:

Dziś o 14. rozpocznie się XIII Sesja Rady Gminy Lubań. Z kilku powodów zapowiada się niezwykle interesująco. Zapraszamy do śledzenia transmisji na żywo z obrad Rady Gminy.

Na pierwszy plan nadchodzącej sesji wysuwają się dwa punkty - głosowanie w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Lubań wotum zaufania oraz udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Lubań za rok 2018.

Kolejnym ciekawym punktem będzie przedstawienie raportu o stanie Gminy Lubań za 2018 rok i związana z tym debata, w której zarówno radni jak i mieszkańcy będą mieli nielimitowany czas na zabranie głosu.

Smaczku wszystkiemu dodaje fakt, że - jak się dowiedzieliśmy - w obradach nie będzie brał udziału wiceprzewodniczący Krzysztof Miazga.

Oznacza to, że opozycyjni do wójta radni  tego dnia nie będą mieli większości. Czy wynik głosowania nad poszczególnymi kwestiami w stosunku 7-7 będzie najczęściej spotykanym?

Transmisja na żywo z obrad Rady Gminy zostanie uruchomiona tuż przed 14:00 - LINK TUTAJ.

red

Komentarze (108)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Żądna oświecenia
Żądna oświecenia 29.06.2019, 11:38
To kto jest tym INDOREM - Aneta, Małgorzata czy jeszcze ktoś?
Km
Km 29.06.2019, 12:37
Ty sama jesteś
Km
Km 30.06.2019, 00:44
Wybacz za przeoczenie zapomniałam dodać głupim
Tadeusz
Tadeusz 29.06.2019, 10:42
Krótko mówiąc, gdyby radni gminy udzielili wójtowi absolutorium po takim wniosku RIO, to wszyscy razem z wójtem powinni znależć się w prokuraturze gdyż zachodziłby uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa, działania na szkodę gminy.
Ole.
Ole. 29.06.2019, 12:41
To 7 popierających również
Aneta
Aneta 28.06.2019, 14:35
Jakby tego nie wybielać - wójt absolutorium nie dostał
...
... 28.06.2019, 15:07
Jakby na to nie patrzeć - Wójt dostał więcej głosów ZA niż PRZECIW
Aneta
Aneta 28.06.2019, 16:57
Przy tym głosowaniu nie ma znaczenia ile przeciw a ile wstrzymujących. Dla ciebie to zatrudne. Nie przekonał większości. Jaki był wynik rozpatrzenia sprawozdania finansowego? 7 do 7. Zrozumiałeś różnicę. Wszyscy z opozycji mogli się wstzymać i absolutorium nie ma. Co to za pocieszenie. Na koncie jest brak absolutorium.
heszek
heszek 28.06.2019, 15:04
Tak samo jak Aneta nie została wójtem. Oj przygania kocioł garnkowi :D
Aneta
Aneta 28.06.2019, 16:53
Przynajmniej nie zaklina rzeczywistości, że nim jest. Chociaż z wpisów wynika, że to ona rządzi, a wójt jest bezradny.
krasny
krasny 28.06.2019, 13:27
Do e tam
Oj nie już wiadomo. Ostatnio byłem na imprezce i tylko 2 radnych było a pozostałe 30 osób to byli mieszkańcy gminy z różnych wiosek i jeszcze 5 osób z leśnej. Jak robiliśmy quiz to tylko 2 osoby niewiedziały kto jest indorem. I to akurat byli radni. A Ci z leśnej też odgadneli ale dopiero za drugim razem. Ale zgadli i to się liczy. Niech indor żyje jak najdłużej bo to dla dobra naszej malej ojczyzny
KM
KM 28.06.2019, 16:10
Na pewno do nie których, strach jest stawać tyłem
Ole.
Ole. 28.06.2019, 19:38
A co dopiero schylic się
ABSOLUTORIUM
ABSOLUTORIUM 28.06.2019, 09:18
Nie podjęto rozstrzygnięcia co do udzielenia absolutorium. 7 radnych opowiedziało się za udzieleniem Wójtowi absolutorium, 3 radnych wstrzymało się a jedynie 4 radnych było przeciw udzieleniu absolutorium. Gdyby było tyle naruszeń to 3 radnych z opozycji nie wstrzymałoby się od głosu.
Ole.
Ole. 28.06.2019, 12:59
Tak tylko myślenie ma przyszłość
krasny
krasny 28.06.2019, 13:17
Myślał indor o niedzieli..
Ole.
Ole. 28.06.2019, 16:06
A w środę ogon przycieli
krasny
krasny 28.06.2019, 20:57
Chłopie siedzisz w tej branży od parudziesięciu lat conajmniej. A mylisz pojęcia indora i pinokia. Włącz myślenie. Ogon pinokiowi a dziób indorowi
Ole.
Ole. 29.06.2019, 12:46
Tobie za często pod ogonek zaglądają
DJ
DJ 27.06.2019, 23:04
Walka o tron -------- ciag dalszy . Tak to wyglada .To ludzie ponownie glosowali na obecnego wojta a nie trzoda chlewna i tak ma zostac !
Ole.
Ole. 28.06.2019, 11:48
Głosowali na wójta,który obiecywał uczciwe i równomierne urzędowanie a nie cyrk fochy i niegospodarnosc.
Aneta
Aneta 28.06.2019, 09:37
Na radnych również.
krasny
krasny 27.06.2019, 19:30
Przydomek indora nosi osoba ktura łączy cechy nienawiści, złości, wredoty i zajadlosci jednocześnie z grymasem bólu na twarzy. Jednakże głos też może predysponowac do nazwy indora, łączy różne tonacje w zależności od emocji. Ale to chyba wszyscy wiedza kim to jest indor.
e tam
e tam 28.06.2019, 10:14
To tylko radni między sobą wiedzą, kto jaki przydomek nosi. Wyborcy aż tak świadomi nie są.
Ole.
Ole. 27.06.2019, 22:30
Indor z pinokiem się miesza
Aneta
Aneta 27.06.2019, 18:31
Zapraszam na fb informacje radnych Gminy Lubań. Są tam udostępnione dokumenty, z których wynika że już w zeszłym roku mieli bardzo duże zastrzeżenia do wójta. Rada gminy, w tym komisja rewizyjna to organ kontrolny dla wójta. Bardzo dobrze, że wykazują nieprawidłowości za które my płacimy.
Mieszkaniec Pisarzowic
Mieszkaniec Pisarzowic 27.06.2019, 18:30
Brawo niegospodarności precz.... Zakup żarówek po dziwnych cenach czy odkupowanie działki od kościoła po cichu powinno zostać napiętnowane i zbadane przez prokuratora. Poza tym wkoñcu ktoś rozsądnie rozlicza pracę Wójta który nie składa wniosków na drogi bo twierdzi że dróg w Gminie nie trzeba. Teraz jak widać były zast ępca z Pisarzowic pan Z..... Ma parcie na władze i najpierw się sądził z Wójtem pewnie posadka obiecana? RIO oceniło jest niegospodarność i bałagan. Dobrze że Radni działają bo co Radny Klimczyk czy inni przychodzą na chwilę i diety ciągną. Wię zmiana nie wypłacajmy im diet tylko CHWILÓWKI będzie to adekwatne do ich pracy
Ole.
Ole. 27.06.2019, 12:11
Szanowni państwo, każdy atak na panią A.U i radnych tylko potwierdza o niekompetencji pana wójta. Wszystkie nieprawidłowe decyzje podjął wójt. Wielokrotnie podkreślał, że ma do tego prawo.Radni informowali wójta ze łamie prawo co potwierdziła opinia RIO Więc wójt powinien wziąć na siebie odpowiedzialności. Szukanie winnych za swój brak wiedzy jest niepoważne. Za urząd odpowiada wojt nie można kłamać i oskarżać postrone osoby, które mają większą wiedze od pana.Wszystkie błędy popełnił pan nie radni i pani AU Proszę o wykonanie ustalonego budżetu ponieważ mija 6 miesiąc tracą na tym mieszkańcy.
Krzysztof
Krzysztof 27.06.2019, 20:47
Dokładnie tak, a spychologia i populistyczne wywody nie służą nikomu.
Zbulwersowany
Zbulwersowany 27.06.2019, 12:58
Pokazcie mi wojta, burmistrza czy prezydenta ktorzy posiadaja niegraniczona wiedze w kazdej dziedzinie. Maja wykwalifikowana kadre ktira powinna czuwav nad tym aby kaxfa decyzja byla zgodna z prawem. Nie wiem po ci wojtowi byl zastępca. Chyba tylko po to zeby sie lansowac i w ostatnim roku robic sobie kampanie. Przeciez obie te osoby wspolnie ustalaly kierunek rozwoju gminy i podejmowaly decyzje. To zastepca byla odpowiedzialna za to zebynie zgadzac sie z decyzjami podejmowanymi poza prawem. Czy zasteoca zglosila komukolwiek ze cos takiego mislo miejsce. Fajnie bylo brac kase i sie przygladac temu wszystkiemu. Niestety te 2 osoby sa odpowiedxialne w równym stopniu.
Aneta
Aneta 27.06.2019, 18:51
A pytałeś o to Pani Anety? Nie ma argumentów do obrony to atak na zastępcę. Dla twojej ciekawości to zgłaszała wójtowi szantażowanie i zastraszanie przez radnego z Pisarzowic, ale wójt nic z tym nie zrobił. Nie akceptowała wszystkich decyzji wójta i głośno o tym mówiła. Co do zgodności z prawem to za wydatkowanie środków finansowych odpowiada wójt i skarbnik, a nie zastępca. Wiedziała w jakim kierunku wójt zmierza. Zresztą to są powszechne praktyki. Skąd się wzięła rezygnacja radnego z Pisarzowic? Dlaczego radnych z opozycji w stosunku do wójta nawiedza zbigniew z. i "ostrzega" przed prokuraturą? Dlaczego wójt straszy radną o doniesieniu do prokuraturu o poświadczeniu nieprawdy na dzień przed sesją absolutoryjną? To są metody prawidłowego działania. Pytanie tylko dlaczego takim doradcą i przyjacielem wójta jest zbigniew z. Przychodzi na sesje. Naradzają się w gabinecie wójta. Przekazuje instrukcje radnym. Prawdziwa chorągiewka. Ciekawe co się teraz wydarzy.
...
... 27.06.2019, 23:23
Radna nie była straszona prokuraturą a informowana o konsekwencjach swoich zaniedbań. To w takim razie po co w ogóle zastępca Wójta? Skoro nagle taka nic nie mogąca, niesłuchana, nic nie robiąca? A radni z opozycji tacy biedni, „zastraszeni” a jad aż tryska, na każdej sesji i komisji. WSTYD!!!
Aneta
Aneta 28.06.2019, 09:43
Zapytaj wójta skoro przez tyle lat był zadowolony z jej pracy. Jak była taka zła i nic nie robiła to po co ją trzymał. Był jej zwierzchnikiem. Mógł ją odwołać w każdej chwili. Było odwrotnie- bardzo ją chwalił. Teraz wychodzi kto faktycznie pisiada potrzebną wiedzę i umiejętności zarządzania gminą.
Dzisaj
Dzisaj 28.06.2019, 09:29
Poznasz swoje zaniedbane sprawy
Aneta
Aneta 28.06.2019, 17:11
Nie boję się, bo żadnych nie prowadziłam. Widać, że ciemna strona wójta wyszła. Dotychczas to tylko Pani Aneta rzekomo pluła jadem, a to co ma być. Zaraz rok jej nie ma a tu chcecie ją rozliczać. To dlatego sekretarzowa po nocach siedzi w urzędzie. Szuka haków. Przez ten czas można wiele zniszczyć i naprodukować.
Janusz
Janusz 29.06.2019, 23:23
Oczywiście nie pracowałaś w Gminie przez tyle lat. Mnóstwo spraw podpisywałaś z up Wójta lub jako zastępca Wójta . Daj już spokój nie wybielisz się tak łatwo,pracowałaś tak samo zasłużenie lub nie na "dobro" Gminy.
Ole.
Ole. 30.06.2019, 00:56
Raz już machales fakturą, którą podpisales i wyszles na idiote
Ola
Ola 27.06.2019, 22:48
No wlasnie co tak pan Z Z tak bardzo zrobil sie zainteresowanym sesjami wszyscy sie zastanawiaja byla juz wersja ze chrapka jest na dyrektora _
Aneta
Aneta 27.06.2019, 17:01
Co ma zrobić kadra kiedy wójt wie lepiej? Łatwo jest oceniać. Może wójt poczuł się pewnie i zaczął traktować gminę jak prywatny folwark? Może dla tego odeszli z pracy kompetentni pracownicy. Urząd to nie prywatna hurtownia. Tutaj trzeba działać zgodnie z prawem. A z tym miał problem wójt. Teraz to widać. Pani Aneta dobrze zrobiła odłączając się i nie akceptując jego decyzji. Przednią jeszcze wiele lat pracy. A wójt zawsze może uciec na emeryturę.
  Widz transmisyjny
Widz transmisyjny 27.06.2019, 22:35
Kompetentni pracownicy.... Mówiąc w skrócie informatorzy P. Anety , a teraz nie ma informacji odnośnie sytuacji w gminie i składa stosiki papierów wniosków o wglądu we wszystko.. To taki trochę mobbing jest... Na moje oko.. Jak się nie ma co się lubi to się dręczy ile się da... Dręczy się tego Wójta byle by dowalic... Nie zablysnie Pani Pani Aneto... Już kilku radnych się wstrzymuje od głosu a wie Pani co to znaczy że nawet jak są od Pani to widocznie nie podzielają tego zdania i może już ich przerasta ta żądza nienawiści i działanie pod dyktando... To kiwanie głowa tak albo nie na radzie do radnych to pisanie wiadomości co mają mówić w trakcie... Jest Pani świadoma że leci to na żywo i wszyscy to widzą... I jak się bierze tablet sołtysów i się zerka co tam jest... A odnośnie Pana Zbigniewa to jest także takim wolnym słuchaczem jak Pani lecz on nie posowa się do brania tabletów od sołtysów...
Kasią
Kasią 28.06.2019, 23:15
A kiedy pani Aneta brala tablet od soltysow ty juz tak jadem syczysz ze az mozg ci sie lasyje
Do kasią
Do kasią 29.06.2019, 18:30
Obejrzyj sobie transmisję do końca... Bo odnoszę wrażenie że nie masz ty pojęcia o czym mowa...
Soltys
Soltys 28.06.2019, 16:04
Do widza widziec a slyszec po co pani Aneta ZGLADALA do tableta a to roznica wiec prosze glupie spostrzeżenia zachowac dla siebie
Do sołtysa
Do sołtysa 29.06.2019, 18:34
Jeżeli sołtys wie to niech powie wszystkim w jakim celu zaglądala i jakim prawem wogole wzięła tablet do rady należący skoro jest tylko widzem ... Pomijając fakt że w gminie nie pełni już żadnej funkcji.. Na żadnym stanowisku... Więc jakim prawem wzięła wogole tablet...
Aneta
Aneta 30.06.2019, 00:32
A z czego wynika, że nie może.
Aneta
Aneta 28.06.2019, 10:06
On siada bezpośrednio przy radnych. Gdyby nie wiedza Pani Anety to podczas sesji byłoby tyle baboli formalnych, że aż przykro. Niestety pracownicy nie są zorientowani w przepisach prawa i nie potrafią pomóc Przewodniczącej. Powinni jej dziękować za pomoc. Przykład z przed ostatniej sesji, gdzie zwracano uwgę na uchylone przepisy i rada gminy nie ma kompetencji powoływania koordynatora odnowy wsi. Mimo to nikt tego nie sprawdził i teraz będzie wstyd. Skąd ty wiesz co ona pisze i do kogo?
Janusz
Janusz 29.06.2019, 00:15
Masz siedzieć, a nie udzielać się bez zgody, bo takowej nie było podczas sesji. Jesteś "widzem", to bądź a nie jak opętana skaczesz po krzesłach. Kamery "widzą", a widz mądry prawdę wywnioskuje sam. A poza tym daj już sobie spokój kobieto, zajmij się pracą w Leśnej,dziećmi i gospodarstwem jak Twój mąż, bo za chwilę ta Twoja polityka wyjdzie Ci nosem razem z kozami albo czymś gorszym. Nie daj Boże.
Km
Km 29.06.2019, 09:40
Strach kompromitacja odwracanie UWAGI polityk się znalazł z zarzutami. WSTYD przed społeczeństwem, swoją polityką już sie popisał Ciekawe co następne kontrole pokażą. Przerażony cały czas przed panią AU.Uczciwy człowiek nie bał by się. Czar pryska prawda wypływa.
Aneta
Aneta 29.06.2019, 08:41
Siedzę spokojnie w fotelu i nie skaczę po krzesłach. Ponownie coś sugerujesz? Poziom twojej wypowiedzi świadczy o Tobie, wójcie i jego radnych. Ja rozmawiam na argumenty a ty brak kultury i chamstwo.
Zenek
Zenek 29.06.2019, 13:26
Ten spokój widać bylo na ostatniej sesji 🤣🤣😂pewnie A.U. szyja boli od machania głową, nerwa dostała bo po raz pierwszy przewodnicząca nie wykonała jej polecenia. A.u. zależało aby przewodniczaca po glosowaniu za udzieleniem absolutorium wypowiedziała slowa, ze absolutorium nie zostalo udzielone, dlatego takiej nerwicy dostala i machała głową jak opętana...a przewodniczaca zasiegnela opinii regionalnej izby obrachunkowej i przy glosiwaniu 7za, 3wsztrzymujace i 4 przeciw rozstrzygniecia nie ma, co bardzo nie spodobało sie AU, która siedzi na każdej sesji i probuje mieszac. Niby nikt procz niej na przepisach sie nie zna, śmieszna kobieta, siedzi tam i miesza, ponoc nawet w pracach komisji próbowała nachachmęcić aby choc w protokole byl zapis, ze nie udzielono absolutorium, az płonela ze zlosci, ze sie nie udalo.
Aneta
Aneta 30.06.2019, 00:40
Żebyś się nie zdziwił. Wójt absolutorium nie otrzymał. Co byś nie napisał to rzeczywistości nie zmienisz. Możecie krzesła przestawiać, szafki przenosić i na tym wasze możliwości się kończą. Nawet już swoich przeciwników do pomocy ściągnęliście, a mieszkańcy patrzą, kto k....ą polityczną jest. Kwestia teraz ceny. Co obiecano?
krasny
krasny 28.06.2019, 21:43
Przewodniczącej trza pomagać?? Sama nie umi? A to ciężka sprawa ale w sumie dobrze bo już myślałem że to tylko ja tak uważam że ona się nie nadaje na ten stolek
Ole.
Ole. 29.06.2019, 12:54
Ty pwwnie siedziała byś na odwróconej części
Aneta
Aneta 29.06.2019, 08:48
Oczywiście. Każdemu trzeba pomagać i po to są pracownicy urzędu. Jej poprzednik by już dawno poległ. Niestety panienki siedzą podczas sesji jak laleczki i nic poza tym. Skarbnik próbuje zamieszać, aby tylko się w czymś pomylić. Najlepszym przykładem jest ślubowanie radnych przygotowane przez urzędników i wójta. Wstyd. Kwestionariusze osobowe radni mieli dostarczyć do pracownika ug siekierczyn. Tak kopiują i nawet nie przeczytają.
Brawo....
Brawo.... 29.06.2019, 13:45
Pomoc jest, tylko przewodniczaca nie wszystkiego chce sluchac, bo zobowiazana jest chyba do wykonywania polecen a.u. Sesje z 17.06 przerwala, i kontynuowala 24.06, choc pracownicy informowali ze naruszony będzie statut, ktory zabrania przewodniczacej przerywania sesji. Jednak przewodniczaca nie posluchala bo dla a.u. zapewne bylo to nie po nosie i tak wykonala przewodniczaca kolejne polecenie majac świadomość ze robi to niezgodnie z przepisami, wojt pismo infirmujace 24.06 nawet odczytal. Mogla do wojewody zadzwonic aby sie upewnic ale widocznie a.u. nie wydala takiego polecenia. Moze teraz przewodniczaca trochę się otrząsnela ze sama zadzwinila do rio z wynikami absolutorium. I tak welka pani a.u. uwazajaca się za boga wiedzy, nie doczytala przepisow? Czy może dobrze wiedziała ze rozstrzygniecia nie ma a pomimo to probowala manipulować i machala glowa aby zamet wprowadzic. I po to tam jest, niby przewodniczaca pomocy potrzebuje, a przewodniczaca jest już prawie 8 lat na stanowisku i wiedze posiada, i choc raz pokazala, ze nie da sie zmanipulowac a.u.. Brawo p.Tereso prosze podejmowac decyzje zgodnie ze swoim sumieniem, a wyjdzie pani na tym dobrze.
Aneta
Aneta 30.06.2019, 00:44
Żaden pracownik niczego nie zgłaszał. Po fakcie każdy mądry. Jakby wójt i jego radni nie wyszli nie trzeba byłoby przerywać sesji. Ale kolejna sesja to kolejne dietki.
Do Anety
Do Anety 30.06.2019, 09:06
A dla A.U to kolejny dzien urlopu od pracy w gminie leśna... Przecież nie może ominąć żadnej rady gdyż ktoś musi radnym podpowiadac kiwaniem głowa haa szkoda że A. U ROBI Z RADNYCH OPOZYCJI ŻYCIOWYCH NIEDORAJDOW
Ole.
Ole. 30.06.2019, 18:17
Główny niedorajda został oceniony. Nic tego nie zamieni jeszcze tylko konsekwencje i WSTYD
KM
KM 28.06.2019, 09:53
Wszystkie informacje o stanie gminy podało RIO.Co za duzo syfu wpłynęło? Panienka nie potrafi maskować tak boisz się Pani Anety.Pokazujesz swoją słabość i niewiedzę.Obrona wujka Zbyszka zrozumiała.
MałaMi
MałaMi 27.06.2019, 08:37
A, która z Pań radnych (lub który z Panów) nosi piękny przydomek indor? ;-) Dużo gulgota, czy czerwone korale nosi?
Zażenowana
Zażenowana 29.06.2019, 16:50
Powinien dostać taki przydomek Pan radny z Pisarzowic, idelanie pasuje to do niego ;)
Ole.
Ole. 30.06.2019, 00:28
Po co przy nim obrażać ptaka.Bardziej pasuje nazwa gluptak też ptak
Pan Wesoły Miś
Pan Wesoły Miś 27.06.2019, 01:03
UWAGA!!! Oddajcie niesłusznie pobierane od miesięcy, a niektórzy nawet lat pieniądze. To, że pełnicie funkcje radnych ( niezaradnych ), przewodniczących ( bez siły i zdolności przywódczych ) nie upoważnia was do okradania NAS mieszkańców Gminy Lubań. Te pieniądze nie należą się dla was, ludzie ! czy tego nie potraficie pojąć. Gmina popada w ruinę, na drogach dziura na dziurze, a wy okradacie budżet i z durnym uśmiechem mówicie, że to się wam należy. Za CO ?!. Jesteście nieudacznikami życiowymi, co można w prosty sposób sprawdzić, spoglądając choćby na wasze podwórka. Zastaliście murowane, a macie JAKIE. No JAKIE! Jeszcze raz apeluję nie pobierajcie i oddajcie pieniądze, bo one się wam po prostu nie należą. A to co ekipa zwanej potocznie z małym uproszczeniem " wielkiej B " wyczynia to przechodzi ludzkie pojęcie. Babopocyty tam się pojawiasz?. Większość ciebie tam nie chciała, tak trudno to ogarnąć. Nie podoba mi się to.
Aneta
Aneta 27.06.2019, 18:58
Dziury w drodze nie łata wójt. Radni wnioskowali o wykaz dróg wskazanych do remontu. Miał to przedłożyć do 15.04.2019. Do dzisiaj radni nie otrzymali informavji. W zeszłym roku wójt z pieniędzy na łatanie dziur zrobił drogi asfaltowe w Henrykowie i Pisarzowicach. Później nie było pieniędzy na dziury w pozostałych miejscowościach. z tym nie zgadzali się radni, ale wójt jest najlepszy. Idź do wójta i zapytaj dlaczego nie naprawia dróg a z sesji gdzie miały być dołożone środki na drogi wyszegł ze swoimi radnymi i nie można było już podjąć uchwały. Pieniądze niech odda on.
Mieszkaniec
Mieszkaniec 27.06.2019, 12:52
Panie Mis czy Pan umie sluchac kto w tym zawinil chyba komisja jasno i wyraznie okreslila kto zawinil a Pan wymysla jakies kocopoly zenada
Janusz
Janusz 27.06.2019, 00:03
Brak słów, zapomniało się jak pracowało się wspólnie na to absolutorium razem. W większości Radnych obecnej kadencji są z kadencji z lat 2014-2018. Pani W-Ce Wójt AU widać było dzisiaj jak trzyma wodze,wręcz nie mogła ich powstrzymać siedząc na miejscu dla "publiczości". Czy Szanowni Radni Pani AU wiedzą i myślą samodzielnie ? Oglądam każdą sesję i wyciągam wnioski, że samodzielnie myśleć nie potrafią. Czytanie tekstów widać podyktowane przez jedną osobę. To jest wręcz tragiczne. Pracowaliście wspólnie tyle lat,było jak było,były owszem jakieś niedociągnięcia,szukanie przymusowych dziur w całym stało się tak naprawdę obsesją niewygranej w wyborach. Zamiast zająć się tym aby Gmina rosła nawet z niedociągnięciem (uczymy się na błędach) to dzięki tej obsesji Gmina tonie na dno. Są wykonane inwestycje.Macie małe oczyszczalnie ścieków, zrobione drogi,jest oświetlenie. Wiadomo pomału do celu. Wszystko jest realizowane małymi krokami,ale jest.Inaczej bym pisał gdyby nie wiedział jakichkolwiek zmian. Ta polityka jest nie zdrowa.Moim zdaniem i nie tylko moim Pan Wójt nie jest złym Włodarzem. Zastanówcie się Radni z przeciwnej opozycji jak daleko zajedziecie i czy w ogóle warto tracić czas da kogoś kto tej walki nie wygrał w Wyborach. "Zapomniał wół jak cielęciem był". Zostawiam dalsze przemyślenia mądrym ale nie inaczej.
Krzysztof Mazur
Krzysztof Mazur 27.06.2019, 20:53
Brawo Radni Anety róbcie swoje. Pani Małgosia robi dobrą robotę. Reszta radnych siedzą jak " dziadki z mapet show" i nic nie wnoszą. Nareszcie kto$ chce w tej Gminie pracować.
Janusz
Janusz 29.06.2019, 00:20
Racja,róbcie dalej pod siebie, to wam dobrze wychodzi,wręcz nadzwyczajnie. Mam nadzieję, że za niedługo zaczną myśleć samodzielnie, a nie jak im guru zagra.
Aneta
Aneta 29.06.2019, 08:55
Nikt niczego nie robi pod siebie. Podaj konkretny przykład. Populistyczne wrzutki. Was szlak trafia bo nie chcą słuchać wójta. Po to latacie po radnych, wydzwaniacie, "ostrzegacie" i jakoś nikt w to nie wierzy. Chyba świadczy to o słabości wójta, że nie może przekonać do siebie większości radnych.
Henrykowianin
Henrykowianin 27.06.2019, 13:03
Pani A U siedziala jako sluchacz a czy ktos czyta z kartki czy z głowy to jego sprawa ale czytali z kartki z komisji i było napisane jasno i wyraznie kto jest sprawca calego balaganu a na miejscu sluchaczy ostatnie czasy w sesjach uczestniczy Pan Z Z i nikt sie go nie czepia
mieszkaniec gminy
mieszkaniec gminy 27.06.2019, 11:19
Brawo - bardzo trafna wypowiedź! Mam nadzieję, że wreszcie do niektórych dotrze to, że ludzie widzą że radni AU nie myślą samodzielnie tylko odczytują jej pisma - w ten sposób dajecie się ogłupiać. Mieszkańcy gminy nie proszą, ale żądają nie wytykajcie błędów tylko weźcie się do pracy. Wójt nic nie ukradł anie nie zamontował na swoim podwórku - wszystko co zrobił to zrobił dla mieszkańców, którzy sądzę, że są zadowoleni. Tylko dobry gospodarz szuka takich rozwiązań, aby zrobić jak najwięcej. Dzisiaj zarzuca się Wójtowi, że zrobił to bez zgody Rady - może i dobrze bo jak widzę Rada mogła się nie zgodzić i dzisiaj nie było by dróg, oświetlenia itd
Mam pytanie - jak długo jeszcze będziecie tak postępować? Jak widzę to do tej pory tylko blokujecie pracę Wójta.
Aneta
Aneta 27.06.2019, 19:04
Może nie oświetlił podwórka ale oświetlił działkę nie będącą gminy. To niezgodne z prawem. A mieszkaniec Radogoszczy nie może się doczekać obiecanej przed wyborami lampy. Lampy która pojawia się i znika. Mieszkańcy Nawojowa śl. czekają na oświetlenie zakrętu, ale wójt oświetlił nie swoją działkę. Brawo, aby tak dalej.
Km
Km 27.06.2019, 12:57
Tanie rozwiązanie w Henrkowie punkt oświetleniowy około 300zl taki sam punkt w Koscielniku 1100zl bardzo tanio.Tak samo z drogami co zarobił zabrał środki z utrzymania bieżącego drug w calej gminie i zrobił asfaltową drogę w Henrkowie przed wyborami.2 szatnie w Pisarzowicach 0 w Koscielniku itd.Wspiera obce inwestycje a blokuje swoje jak np.zakup nowego autobusu dla dzieci.
Mieszkaniec gminy
Mieszkaniec gminy 27.06.2019, 15:03
Km -czy słyszałeś/łaś takie powiedzenie, że nie stać nas na tanie rzeczy - bo są stare i kosztowne w utrzymaniu. Jak chcesz kupić nowy autobus ( tak napisałeś) to nie za 100 tys. A za 100 tys. kupisz stary autobus, który będzie drogi w eksploatacji. A tak nawiasem mówiąc - jeżeli ten autobus ma służyć tylko do wożenia dzieci na zajęcia pozalekcyjne to czy stać gminę na taki wydatek? A może trzeba się przyjrzeć czy dowóz dzieci do szkół jest zgodny z przepisami, czy tu mieszkańcy nie powinni wiedzieć, że to tylko dzięki Wójtowi te dzieci są dowożone - przepis mówi, że dowozi się dzieci mieszkające ponad 3 km od szkoły.
Na terenie naszej gminy takich miejsc jest niewiele, tak więc przez wasze działanie ( nie dając środków na dowozy) Wójt będzie zmuszony część dowozów zlikwidować. Rodzice będą musieli podziękować za to grupie guru.
Aneta
Aneta 27.06.2019, 22:18
Twoje twierdzenie to bzdura. Gdyby radni nie dali kasy to wójt żadnych dowozów by nie zrobił. A może będzie zamykał dowozy bo są wskazania ,RIO, że dowożenie dzieci niezgodnie z odległościami jest naruszeniem finansów publicznych? Może swoje błędy chce scedować na radnych? Radni nigdy nie kwestionowali dowozów, ale muszą patrzeć na bezpieczeństwo dzieci. Wójt w Henrykowie tworzy centrum kultury do którego oświadczył, że będzie dowoził dzieci i młodzież z całej gminy. Pytanie tylko czym?
mieszkaniec gminy
mieszkaniec gminy 28.06.2019, 13:49
Czyżby na pewno dali? Nie wszyscy wierzą w kłamstwa wyznawców guru. Proszę obejrzeć komisję, na której Dyrektor GZEAS uzasadnia konieczność zasilenia dowozów dzieci. Tak więc zanim napiszesz, że moje twierdzenie to bzdura to się zastanów. Mam nadzieję, że wyborcy podziękują wam za to co robicie ( hamujecie rozwój gminy) przy okazji najbliższych wyborów.
Ole.
Ole. 29.06.2019, 09:55
Główny hamulec dostał ocenę za rozwój niestety negatywną. Prawda wyjdze i z dowozami cierpliwości.
Janusz
Janusz 29.06.2019, 00:22
Dzieci Pani AU nie będą już korzystać z dowozów przez Gimbusa,to po co te starania.
Aneta
Aneta 29.06.2019, 09:02
Właśnie dlatego, że jeździły to wie w jakim jest stanie. Dlatego radni chcą go wymienić. Wnuki wójta nie jeździły to chce reanimować trupa za 40.000 zł.
Aneta
Aneta 28.06.2019, 21:38
I co takigo uzasadniła. Chciała wmówić wszystkim, że w maju nie ma już pieniędzy na dowozy. Kasa była zabezpieczona do końca roku. Nic nie przeszkadza ogłosić przetargu. Jak będzie wiadomo o jakich kwotach jest mowa to będzie zwiększony budżet. Takie stanowisko było radnych. Więc gdzie w tym jest hamulec? A wiem- wójt zamist ogłaszać przetarg to płacze że radni są źli. To jest ten hamulec. A radni nie zgodzili się na remont obecnego gruchota za 40.000 zł.
Gminniak
Gminniak 26.06.2019, 21:57
Ja to sam osobiście uwarzam, że indor jest najlepszy z pieca i z dużym klapciem gorczanki. Ja to kupuje zawsze indora na fermie w kościelniku. Tam są największe i najzażartsze sztuki. Wogule to indyka trzeba jeść 4 czerwca Bo trzeba szanować naszych przyjaciuł z szikago. Ja w tym roku obecnie kupię indora w kościelniku bo gospodarz utuczył mi ogromnego ponad 60 kilogramowego wrednego czerwonego indora. Takie jedzenie to pychota.
Zażenowana
Zażenowana 29.06.2019, 16:43
Pisanie takich komentarzy jest żałosne, poziom dziecka z podstawówki. A redaktor, który to zatwierdza nie jest lepszy skoro publikuje takie brednie ;)
Ole
Ole 26.06.2019, 20:58
Na brak absolutorium Hercun ciężko zapracować musiał ile można wciskać kit i szukać winnych brawo radni koniec mataczenia
Tadeusz
Tadeusz 26.06.2019, 20:20
Oceniono Pana Wójta za jego przekroczenie uprawnień, nie gospodarność, działanie na szkodę gminy, niedopełnienie obowiązków przez pracownika publicznego. Takie sprawy powinna wyjaśnić prokuratura.
krasny
krasny 26.06.2019, 19:38
Już tego nie rozumiem co w tej radzie się dzieje. Indor w tamtej kadencji popierał wójta Hercunia i wice wójta. A teraz ich rozlicza i jest przeciw temu za czym głosował przez ostatnie lata w tamtej kadencji. A teraz takie coś. Indor chyba nie rozumie o co chodzi jak się jest radnym. Żeby być przeciw wojtowi i pani Anecie którzy tyle razem wspólnie zrobili dla naszej malej ojczyzny? Indor nadaje się do wymiany bo miesza i nic nie jarzy tylko umie pokrasniec
Aneta
Aneta 27.06.2019, 19:06
Zapraszam do lektury dokumentów na fb informacje radnych gminy lubań. Zobaczysz kto kogo popierał.
...
... 28.06.2019, 15:02
Tak, same „rzetelne” informacje... absolutorium dla Wójta zostało NIE ROZSTRZYGNIĘTE, a na stronie informacji radnych Gminy Lubań już ogłosiliście NIE OTRZYMANIE!!! Trochę was ponosi, a posty są stronnicze i niezgodne ze stanem faktycznym
Aneta
Aneta 28.06.2019, 21:46
Sięgnij do wyroków sądów administracyjnych. Aby otrzymać absolutorium musiał mieć 8 głosów za. Nie miał ich, więc nie otrzymał absolutorium. Nie ma innej możliwości. Dlatego głosuje się wniosek za udzieleniem absolutorium, pomimo negatywnego wniosku komisji rewizyjnej. Wówczas jest rozstrzygnięcie. Nie przechodzi wniosek - nie ma absolutorium. Dobrze, że cztasz fb. Dokumenty nie kłamią.
K
K 28.06.2019, 16:16
Sprawdź zrozum pisz
KM
KM 26.06.2019, 23:13
Dalej próba odwrócenia uwagi od sprawy.Panie Wojce gdze jest pana HONOR. Jest pan ponad 8 lat niema mowy o pomylkach.Teraz widać kto potrafił zarządzać gminą Na pewno nie pan brak absolutorium to brak pana widzy i niejasne sprawy.Szukanie winnych i czepianie się radnych,tylko utwierdza wynik absolutorium, które potwierdziła RIO.Wyjścia z sesji i zachowanie się podczas obrad to brak szacunku którego pan żąda
Janusz
Janusz 29.06.2019, 00:25
Pan Wójt schował honor do fartuszka domowego Pani AU. Zapomniała kobiecina jak "wójtowała".
Km
Km 29.06.2019, 13:01
Zawsze był pod fartuszkiem i będzie
Aneta
Aneta 29.06.2019, 09:06
Jak wójtowała to absolutorium otrzymywał.
...
... 29.06.2019, 17:37
Bo nikt pod nim nie kopał, nie wykorzystywał poufnie zdobytych informacji, nie wykorzystywał wiedzy zdobytej podczas pracy w urzędzie... niestety wójt zaufał kiedyś nieodpowiedniej osobie i płaci za to dzisiaj...
Aneta
Aneta 30.06.2019, 11:04
Działalność wójta i urzędu jest jawna. Masz rację zaufał i ufa nadal nieodpowidniej osobie, która ciągnie go w bagno. Teraz wybawcą będzie z z z którym tak walczył, po sądach latał. To jest osoba godna zaufania. Wójt płaci za niegospidarność, przekroczenie uprawnień, itd. RIO wszystko opisało.
Janusz
Janusz 29.06.2019, 23:28
I większość wyborców wie kto to jest. Może tak jak w "Chłopach" niebawem wywiozą Ją na taczce.
Mieszkaniec gminy prawie sąsiad
Mieszkaniec gminy prawie sąsiad 26.06.2019, 16:58
I co ocenili siebie radni z poprzedniej kadencji. Teraz taka p. Jańczak i nie tylko powinna złożyć mandat radnego. Taka mądra a wcześniej zgadzała się z decyzjami Wójta. Teraz powinna zapaść decyzja o zdijęciu żarówek w Kościelnikach iHenrykowie - mieszkańcy napewno będą wam wdzięczni. A tak nawiasem mówiąc to zobaczymy jaka będzie decyzja SKO. Jeszcze nic nie przesądzone. A tak nawiasem mówiąc AU oceniła siebie jako zastrępcę. W 2018 roku nie wypomniano, że nie zrobiono na czas studni antyskażeniowej- no tak wtedy AU nie była żądna krwi. Niestety są tacy mali i zakąplesieni ludzie którzy nie potrafią przegrywać. Są to ludzie którzy nie mogą mieć władzy bo nie szanują innych i użyją wszystkich metod - nawet tych najbardziej brudnych , aby zniszczyć. Ostrzegam wyznawców guru aby się mieli na baczności- tylko jeden sprzeciw i po was.
Aneta
Aneta 27.06.2019, 19:14
To radni rozliczają wójta z wykonania budżetu uchwalonego przez nich. Jeżeliby wójt go realizował prawidłowo to otrzymałby absolutorium. W roku bieżącym mija już pół roku i niemalże nic nie wykonał. Oświadczył, że nie kupi autobusu. Wójt to organ wykonawczy. I za rok też będzie miał problemy z uzyskaniem absolutorium. Kto wówczas będzie winny? Co do metod to nikt nie przebije wójta? Byli pracownicy i opozycyjni radni mogą na ten temat powiedzieć bardzo wiele.
...
... 27.06.2019, 23:35
Trudno jest wykonać cokolwiek, gdy rada ciągle zmienia budżet i zabiera pieniądze. A pomysł z wykupem działki w Pisarzowicach na blokach pod plac zabaw?!? Plan niewykonalny! Macie ludzi za idiotów?!? A żeby kogoś oceniać samemu trzeba być w porządku, a opozycyjni radni są dalecy od tego, no ale po to wymyślono HIPOKRYZJĘ...
Kasia
Kasia 27.06.2019, 08:31
Trzeba sluchac i czytac ze zrozumieniem a nie plesc co mu slina na jezyk przyjdzie i oczerniac
KM
KM 26.06.2019, 20:40
Kłamstwa i kombinacje potwierdzone przez RIO.Brak komentarzy pod publikę co prawda wyszła.Kolejne szukanie winny obcych osób i straszenie to pokaz bezradności.WSTYD na całą okolicę WSTYD!!!Mały człowieku
Tadeusz
Tadeusz 26.06.2019, 20:24
Oceniony został Pan Wójt a nie Radni wytknięto Wójtowi to co zrobił naruszając przepisy prawa i działając po za Radą.Przekroczył prawo w zakresie: Karalna niegospodarność, przekroczenie uprawnień, niedopełnienie obowiązków przez pracownika publicznego i działanie na szkodę gminy.Tym powinna zająć się prokuratura.
krasny
krasny 26.06.2019, 13:18
Uważam że smaczku to występ indora doda. Oj jak ja czekam na jej występ. Tak zajadła ze zapomina o dobrych manierach ale to wszystko dla dobra nas mieszkancow
KM
KM 26.06.2019, 20:48
Podyskutuj o manierach Wójta ostatnio pokazał i jego radni szczyt arogancji i brak szacunku
Janusz
Janusz 27.06.2019, 00:11
Bo z głupotą nie ma co wojować. Też bym wyszedł po takim traktowaniu, a tym bardziej po oświadczeniu Pani Przewodniczącej RG. Przewodnicząca niech obejrzy nagrania z sesji i zobaczy jak się sama zachowuje w stosunku do Wójta i Jego radnych, a potem niech się żali ja kto Jej nie szanują etc.
Aneta
Aneta 28.06.2019, 21:53
Po oświadczeniu radnej siedli ma czterech literach. Nawet do toalety nie wychodzili. Mieszkańcy zobaczyli jak się zachowują i biorą diety. Czy etycznie jest przyjść na sesję -15 minut i zgarnąć 200 zł. Ostatnio zrobił tak radny z Pisarzowic. Po oświadvzeniu Przewodniczącej już wiedzà, że należy się usprawiedliwić. I wójt już nie wykrzykiwał. Wystąpienie piskutkowało. Na chamstwo nie ma innej rady. Trzeba niszczyć w zarodku. Dzięki temu sesja przebiegła spokojnie i kulturalnie. Tego od kilku miesięcy brakowało. Teraz widać przez kogo.
Ewa Mis
Ewa Mis 26.06.2019, 12:44
Czy wiceprzewidniczący nie wiedział o tak waznych sprawach na tej sesji, chyba że usprawiedliwia Go stan zdrowia.

Pozostałe