Benefity dla pracowników są standardem
Benefity dla pracowników są już standardem w większości dużych i średnich firm. Mowa tutaj o dodatkowych świadczeniach innych niż wypłata, które mają zadbać o pracownika i zmotywować go do wydajniejszej pracy. Co więcej, benefity pozapłacowe wpływają też na rzadsze składanie wypowiedzeń. Do tego typu świadczeń można zaliczyć kosz słodyczy na święta, darmowe śniadania, pyszną kawę, strefy relaksu czy nawet możliwość pracy zdalnej. Benefity pracownicze mają pozytywny wpływ na tzw. employer branding i niosą ze sobą szereg korzyści nie tylko dla pracownika, ale również firmy.
Zadowolony pracownik jest efektywniejszy w codziennej pracy. Będzie on również bardziej lojalny, dzięki czemu istnieje większa szansa, że zostanie w firmie na dłużej. Niektóre przedsiębiorstwa przygotowują specjalne listy benefitów, z których pracownik może wybrać te, które mu najbardziej odpowiadają. Najczęściej są to:
- karta sportowa,
- zniżki na zakupy lub bilety na różne wydarzenia,
- dodatkowy płatny urlop,
- prywatna opieka medyczna,
- darmowe śniadania i catering,
- firmowy dietetyk,
- zajęcia z języka obcego w godzinach pracy.
Benefity dla pracowników znajdziesz na: https://betterworkplace.pl/
Najpopularniejsze benefity dla pracowników
Benefity pozapłacowe mogą przybierać różne formy. Poza tymi, z których może skorzystać każdy pracownik, warto tutaj wymienić także te okolicznościowe. Mowa m.in. o upominkach z okazji urodzin lub świąt, a także kupowanych do biura zdrowych przekąskach i produktach spożywczych.
Innymi popularnymi benefitami pracowniczymi są paczki świąteczne, zaproszenia na różnego rodzaju eventy, pakiety medyczne, dofinansowania do szkoleń i urlopów, pakiety ubezpieczeniowe itd. Wśród benefitów niskobudżetowych mogą się znaleźć zajęcia z jogi, elastyczny czas pracy, możliwość przyprowadzania do biura swojego psa, wolny dzień w urodziny, wygospodarowana strefa relaksu, wolne piątki itd.
Które benefity dla pracowników są najlepsze?
Dostępne w firmie benefity pracownicze powinny być związane z realnymi potrzebami pracowników. Warto zatem przeprowadzić ankietę, której wyniki mogą posłużyć do wybrania kilku najważniejszych — zdaniem pracowników — benefitów pozapłacowych.
Właściwe benefity z pewnością zachęcą nowych pracowników do podjęcia pracy w tej konkretnej firmie. Z drugiej strony dla doświadczonych pracowników będzie to motywacja do dalszej wzmożonej pracy, co przełoży się na większe zaangażowanie i wydajność. Warto też pamiętać, że potrzeby pracowników mogą się zmieniać, dlatego z czasem warto zaproponować nowe — być może lepsze — rozwiązania.